  • 1. Data: 2015-02-20 17:54:28
    Temat: O co chodzi z pinami w Intelach
    Od: marek <marek@>

    Jako użytkownik platform x86/64 w wykonaniu AMD nie bardzo rozumiem o co
    chodzi z uszkodzonymi pinami w socketach Intela. Co jakiś czas czytam,
    że "płyta sprzedawana jako uszkodzona bo piny uszkodzone" albo podobne
    ogłoszenia. Myślę o przesiadce na Intela ale jeśli wkładanie procesowa
    wymaga zegarmistrzowskiej precyzji, której mi brakuje, to się
    zastanawiam czy warto. Czy faktycznie tak łatwo uszkodzić te piny, i to
    w sposób, który uniemożliwia użytkowanie płyty?

    Marek

  • 2. Data: 2015-02-20 20:11:15
    Temat: Re: O co chodzi z pinami w Intelach
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2015-02-20 o 17:54, marek pisze:
> [...]
    > zastanawiam czy warto. Czy faktycznie tak łatwo uszkodzić te piny, i to
    > w sposób, który uniemożliwia użytkowanie płyty?

    Uszkodzić piny ciężko, przy wkładaniu procesora to bardzo ciężko, chyba,
    że używa się siły próbując wsadzić inaczej niż to jest możliwe.

  • 3. Data: 2015-02-20 20:19:00
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "marek" <marek@> wrote in message
    .com...
    > Czy faktycznie tak łatwo uszkodzić te piny, i to w sposób, który uniemożliwia
    > użytkowanie płyty?

    piny w gniazdach lga sa dosyc latwe do uszkodzenia
    ale jezeli ktos ma ogolne pojecie o tym co robi to
    nie trzeba sie tego obawiac bardziej niz jakiegokolwiek
    innego uszkodzenia

    --
    http://db.org.pl/

  • 4. Data: 2015-02-20 20:24:24
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "marek" napisał:

    > Co jakiś czas czytam, że "płyta sprzedawana jako uszkodzona
    > bo piny uszkodzone" albo podobne ogłoszenia.

    Chędożenie kotka. Zwykła ściema handlarzy złomem z (za przeproszeniem)
    Allegro, polujących na takiego przygłupa, jak ten, co kupuje terabajtowe
    pendrajwy za kilkadziesiąt złotych, który się skusi na w rzeczywistości
    uwaloną elektrycznie płytę licząc, że on se te "piny" naprostuje i za
    kilkadziesiąt złotych taniej będzie miał sprawny sprzęt.

    JoteR

  • 5. Data: 2015-02-20 20:27:20
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2015-02-20 o 20:19, m4rkiz pisze:
> [...]
    > ale jezeli ktos ma ogolne pojecie o tym co robi to
    > nie trzeba sie tego obawiac bardziej niz jakiegokolwiek

    Łatwe? Jak? Ciężko mi sobie wyobrazić, że ktoś niechcący wygnie te piny
    przy wkładaniu procka, chyba, że ładuje procek rogiem prosto w piny.
    Prędzej bym obstawiał, że coś na te piny spadło, np radiator procka na
    gniazdo, bo leżał na krawędzi obudowy i coś sięgaliśmy i zawadziliśmy o
    niego.

  • 6. Data: 2015-02-21 09:05:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 20 Feb 2015 17:54:28 +0100, marek napisał(a):

    > Czy faktycznie tak łatwo uszkodzić te piny,

    Imo dosyć ciężko. Jak tam śrubokręta ostro nie wsadzisz to raczej
    niemożliwe. I raz widziałem takie gniazdo jakby ktoś wyhamował na pinach
    rozpędzony śrubokręt :)
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 7. Data: 2015-02-21 09:55:22
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    On 20/02/2015 19:27, BQB wrote:

> [...]
    > Prędzej bym obstawiał, że coś na te piny spadło, np radiator procka na
    > gniazdo, bo leżał na krawędzi obudowy i coś sięgaliśmy i zawadziliśmy o

    Niestety sa. Mialem juz w rekach plyte, w ktorej prawie niewidoczne
    golym okiem odgiecie pinow usmiercilo jeden kanal ddr3 - dzialy 2 z 4
    slotow pamieci. W dolaczonej instrukcji (pewnie innych plyt rowniez) byl
    narysowany przekreslony palec, a jak wiadomo, to co zakazane smakuje
    najlepiej.

    --
    Pozdr

  • 8. Data: 2015-02-21 19:05:33
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote in message
    > Łatwe? Jak? Ciężko mi sobie wyobrazić, że ktoś niechcący wygnie te piny przy
    > wkładaniu procka, chyba, że ładuje procek rogiem prosto w piny.

    dokladnie o tym pisze - sa delikatne i latwe do uszkodzenia 'przypadkiem'

    procesorem, palcem, etc. niekoniecznie chodzi o zbyt mocne wcisniecie,
    zachaczenie o pin i pociagniecie go tez go moze uszkodzic

  • 9. Data: 2015-02-21 23:30:44
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "JoteR" napisał:

    > Chędożenie kotka. Zwykła ściema handlarzy złomem

    Miałem w rękach płytę z LGA 775, z którą byly problemy z pinami. Gniazdo było
    nawet zabezpieczone zaślepką, czego w innych socketach się nie stosuje. Coś jest
    na rzeczy z tymi gniazdami. Zauważyłem, że piny można uszkodzić podczas
    wyjmowania procesora, bo piny jakby były przyklejone. Jakaś niedopracowana
    konstrukcja.

    Pzdr

  • 10. Data: 2015-02-23 13:25:40
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > zastanawiam czy warto. Czy faktycznie tak łatwo uszkodzić te piny, i to w
    > sposób, który uniemożliwia użytkowanie płyty?

    Znacznie trudniej uszkodzić to jak złamać czy zgiąć szpilkę w procku od AMD.
    LGA to dużo lepsze rozwiązanie od przedpotopowych szpilek. Intel porzucił
    szpilki na procku, ostatni socket 478 sprzed 12 lat je zawierał a AMD nadal
    tłucze je z uporem maniaka. Często fabrycznie zapakowane procki od AMD mają
    skrzywione szpilki, nie raz takie spotkałem.