eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaO fotografii produktowej, autofokusie i innych... slow kilka › Re: O fotografii produktowej, autofokusie i innych... slow kilka
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Tue, 24 Nov 2015 02:12:09 -0800 (PST)
    Subject: Re: O fotografii produktowej, autofokusie i innych... slow kilka
    From: XX YY <f...@g...com>

    > Nie jest. Z równania soczewki i prostych rysunków wynika, że dla obiektu
    > jednosoczewkowego płaszczyzna ostrzenie jest... no właśnie, jest
    > płaszczyzną.
    > W wypadku bardziej skomplikowanych konstrukcji z tą płaskością może być
    > różnie, ale i tak odchylania mierzy się od płaszczyzny, nie od kuli.
    >
    > http://www.fotografuj.pl/Article/Glebia_ostrosci_w_p
    raktyce/id/35/page/4

    nie chce mi sie dyskutowac na oczywiste tematy , tylko tak jest , ze jesli czegos
    optyczne nie napisza w poradniku to ludzie o tym nie wiedza.

    tutaj narysowalem programem do konstrukcji , obliczania i optymalizowania optyki
    przebieg promieni swietlnych przez cala powierzchnie , dla 3 roznych dlugosci fal i
    pojedynczej soczewki

    czerwonym zaznaczylme obszar w ktorym przecinaja sie promienie - to jest obszar hmmm
    ... najmniejszej nieostrosci.
    reysunek jest tutaj:

    http://spherapan.vot.pl/CF/l1.jpg

    dokladam do niego 2 soczewki korygujace , powstaje prosty trioplan ( cena 1500 euro )
    , ktory wyraznie zaczyna korygowac kulistosc i splaszyzc powierzchnie obrazowania:

    - zitierten Text ausblenden -

    http://spherapan.vot.pl/CF/l2.jpg

    jest duuuzo lepiej , juz gdzies ostrosc mozna nastawic choc tak na prawde ciagle
    korekcja daleka od doskonalosci w powiekszeniu wyglada tak:

    http://spherapan.vot.pl/CF/l3.jpg

    wyrazna podkorekta, skutek - piersciniowy bokeh
    promienie o roznej dlugosci fali przecinaja sie w roznych punkach i to roznie dla
    roznych powierzchni soczewek , inaczej w plaszczyznie pionowej , inaczej poziomej .
    skutkiem jest niezbyt wysoka rozdzielczosc i specyficzne rozmycie.

    takie obiektywy daja specyficzny bokeh , jeden z mozliwych przykladwo jakie zrobilem
    dokladnie tym obiektywem :

    http://apsik1.flog.pl/wpis/10599177#w

    lub inny przyklad z tego obiektywu:

    https://sites.google.com/site/panosaurus2/_/rsrc/144
    3082457704/bokeh/bo54.jpg

    domykajac przyslone , bledy otwarcia sie zmniejszaja , plaszczyzna ostrzenia staje
    sie coraz bardziej plaska.

    rownanie soczewki ? - wszystko staje sie jasne jesli zrozumiemy definicje ogniskowej
    - jest to granica ciagu , tak , granica ciagu.

    i tyle w temacie dziekuje za uwage.