  • Data: 2019-01-28 12:43:33
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Calkowicie rozladowanego to nie. Musialoby te 50-80A plynac.

    Żeby naładować do pełna. Ale IMO nawet akumulator naładowany w kilkunastu
    procentach powinien zakręcić...

    > Tak czy owak - godzina to IMO za malo.
    > Ale powinien sie naladowac na tyle, zeby odpalic kolejny raz i w pare
    > kolejnych godzin dosjc do pelni.

    No właśnie... a nie naładował. Albo naładował, ale pobieranie 20 mA (tyle
    mam w spoczynku) przy -6 °C (tyle, zdaje się, było w nocy) skutecznie ten
    biedny akumulator zniechęciło do zakręcenia.

    > Troche za pozno - ale bylo sprawdzic napiecie na tej lidlowskiej
    > ladowarce. To bys sie dowiedzial, czy rozladowany aku tak mocno
    > obciaza, czy altek tak slabo laduje.

    Wydaje mi się (jeszcze potwierdzę), że normalnie mam wyższe napięcie
    ładowania w samochodzie. Jeśli tak jest, to znaczy, że akumulator wziął
    tyle, że alternator nie wydolił -- czyli wziął dużo, czyli powinien się
    naładować :)

    > Obstawiam zwarta cele - jak sie ladowarka nie wylaczy,
    > a po odlaczeniu napiecie szybko spadnie do ~11V, to bedziesz wiedzial.

    Wyłączyła się, odłączyłem, poczekałem z 10 minut, zmierzyłem. 12,69 V.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika