  • Data: 2014-11-28 17:41:50
    Temat: Re: [OT] Czy obecne odnawialne źródła energii nie mają sensu?
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-11-28 17:22, J.F. wrote:

    > Norwegia nie jest w Unii

    To niech będzie we Francji - oni mają atom - słyszałeś, żeby lodówka
    miała różne klasy energetyczne w zależności od tego skąd jest prąd w
    gniazdku. Zużywa tyle, a tyle energii, więc ma taką a taką klasę.
    Koniec. kWh to kWh.

    > Ale wegiel trzeba wydobyc, pojdzie z dymem i wiecej go nie bedzie. I
    > czym beda wnuki grzaly ?

    Ale co to ma za znaczenie? Liczymy _energię_ a nie zastanawiamy się czym
    będą paliły przyszłe pokolenia!

    BTW - przyszłe pokolenia z naszego oszczędzania węgla będa miały taką
    samą bekę, jak my z "kryzysu paszowo-gównianego". W skrócie zanim
    urodzili się rosyjscy uczeni i amerykańscy naukowcy, ktoś wyliczył, że
    komunikacja w dużych miastach się załamie, bo osły i konie
    transportujące owies zjedzą tyle, że nie wystarczy dla tych co ciągną
    dorożki z ludźmi i wozy z towarami. Co więcej wszystkie ulice utoną w
    końskim gównie. A potem wymyślili samochody i teraz opowiadamy to jako
    śmieszną anegdotkę;) Skąd pomysł, że po 200 latach od rewolucji
    przemysłowej przyszłe pokolenia nadal będą polegać na węglu?

    > A biomase spalasz taka, ktora na biezaco rosnie.

    No średnio - hint "wierzba energetyczna + wyjałowienie ziemi". Na
    bieżąco, ale tylko kilka(naście) lat.

    Shrek.