  • 1. Data: 2024-02-12 06:14:19
    Temat: [OT] Młot udarowy
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Hej,

    OT, ale to jedyna żywa grupa z kompetentnymi ludźmi :)

    Kupiłem sobie młot udarowy. O ten:

    https://allegro.pl/oferta/mlot-eurotec-rh217-1650w-1
    4158099094

    Młot działa, ale ma problem i nie wiem, czy to normalne zachowanie (pewnie
    nie).

    Jak dociskam dłuto i włączam młot, to zazwyczaj jest OK (jest udar, młot
    "tłucze"). Jak podczas pracy młota zmniejszę na moment nacisk na dłuto, to
    udar znika. Młot nadal pracuje, ale nie "tłucze". Dociśnięcie dłuta nie
    sprawia, że udar wraca. Muszę puścić na moment spust i włączyć młot znowu,
    z dociśniętym dłutem.

    Po wyłączeniu młota, gdy słychać, że obroty silnika spadają, słychać też,
    kiedy udar wraca.

    Czasem zdarza się też, że udaru w ogóle nie ma mimo włączenia młota z
    dociśniętym dłutem.

    Temat jest mało pilny, bo mimo tej wady skułem to, co chciałem skuć, więc
    młot na razie leży, ale zastanawiam się, czy to może być jakaś usterka,
    uszkodzenie, czy może zużycie czegoś w środku. Nie rozbierałem go jeszcze,
    nie mam pojęcia czego się tam spodziewać ani jak to w ogóle działa.

    Jakieś podpowiedzi, zanim zacznę grzebać?

    --
    Dzwonek do drzwi, pani domu otwiera, a u progu znajomi:
    - Przyszło nam do głowy, żeby was odwiedzić...

  • 2. Data: 2024-02-12 07:46:24
    Temat: Re: [OT] Młot udarowy
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 12.02.2024 06:14, Arnold Ziffel wrote:
    [...]
> [...]
    > uszkodzenie, czy może zużycie czegoś w środku. Nie rozbierałem go jeszcze,
    > nie mam pojęcia czego się tam spodziewać ani jak to w ogóle działa.
    Może być zużycie, ale ja obstawiam brak konserwacji. Czyli kupić
    odpowiedni smar (np.
    https://makitamarket.pl/pl/p/SMAR-DO-PNEUMATYKI-MLOT
    OW-MAKITA-opakowanie-30G-nr.-kat.-181490-7/873),
    rozkręcić, wyczyścić, nasmarować i skręcić.

  • 3. Data: 2024-02-12 10:24:11
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 12.02.2024 o 07:46, JDX pisze:
    > On 12.02.2024 06:14, Arnold Ziffel wrote:
    > [...]
    > Może być zużycie, ale ja obstawiam brak konserwacji. Czyli kupić
    W NOWYM MŁOCIE?

    > odpowiedni smar (np.
    > https://makitamarket.pl/pl/p/SMAR-DO-PNEUMATYKI-MLOT
    OW-MAKITA-opakowanie-30G-nr.-kat.-181490-7/873), rozkręcić, wyczyścić, nasmarować i
    skręcić.
    Absolutnie, oddać do sklepu w ramach reklamacji, młot ma kuć po
    dociśnięciu bez ponownego startu.

    --
    Janusz

  • 4. Data: 2024-02-12 10:35:37
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 12.02.2024 10:24, Janusz wrote:
    > W dniu 12.02.2024 o 07:46, JDX pisze:
    [...]
    > W NOWYM MŁOCIE?
    Jesteś pewien, że to jest nowy młot? :-)

  • 5. Data: 2024-02-12 12:11:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 12.02.2024 o 10:35, JDX pisze:
    > [...]
    > Jesteś pewien, że to jest nowy młot? :-)
    A nie, myślałem że autor kupił nowy teraz widzę że używkę :( ale kupił
    na odległość więc ja bym nadal zwrócił.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2024-02-13 00:57:00
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Feb 2024 12:11:05 +0100, Janusz napisał(a):

    > A nie, myślałem że autor kupił nowy teraz widzę że używkę :( ale kupił
    > na odległość więc ja bym nadal zwrócił.

    Dodam jeszcze, że wszystkie znane mi elektropneumatyczne działają zawsze,
    ale najskuteczniej kują, jeśli nie są mocno dociśnięte. To daje się wyczuć:
    dociska się a potem nieco luzuje i wyczuwa moment, w którym jest największa
    energia kinetyczna.

    Nie dotyczy udarów mechanicznych z "grzechotką", ale one raczej do niczego
    się nie nadają. Może tylko do GK.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2024-02-13 10:09:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 13.02.2024 o 00:57, Adam pisze:
    > Nie dotyczy udarów mechanicznych z "grzechotką", ale one raczej do niczego
    > się nie nadają.

    50 lat temu byli innego zdania.

    Pamiętam moje pierwsze spotkanie z pneumatycznym udarem. W kostce
    brukowej zwykłym mechanicznym na centymetr się wwierciłem.
    Pneumatyczny wszedł jak w drewno.

    Robert

  • 8. Data: 2024-02-13 12:51:29
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    JDX <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    > https://makitamarket.pl/pl/p/SMAR-DO-PNEUMATYKI-MLOT
    OW-MAKITA-opakowanie-30G-nr.-kat.-181490-7/873),
    > rozkręcić, wyczyścić, nasmarować i skręcić.

    O widzisz, na to nie wpadłem :) Dzięki.

    Ten smar będzie OK, jak to jest młot elektryczny a nie pneumatyczny?

    --
    Po 12-godzinej operacji ginekolog wychodzi ze szpitala i mówi:
    - Nareszcie jakieś twarze!

  • 9. Data: 2024-02-13 12:52:19
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Janusz <j...@o...pl> wrote:

    > A nie, myślałem że autor kupił nowy teraz widzę że używkę :( ale kupił
    > na odległość więc ja bym nadal zwrócił.

    Już termin na zwrot minął.

    --
    - Masz sześć jabłek, połowę dajesz Ani. Ile ci zostało?
    - Pięć i pół.

  • 10. Data: 2024-02-13 13:10:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    OW-MAKITA-opakowanie-30G-nr.-kat.-181490-7/873),

    > O widzisz, na to nie wpadłem :) Dzięki.
    >
    > Ten smar będzie OK, jak to jest młot elektryczny a nie pneumatyczny?

    Albo mechaniczny albo pneumatyczny. Elektryczny będzie każdy. Zobacz co
    masz. Jak mechaniczny to się nie nada.

    Robert