    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 19 Aug 2015 02:57:30 -0700 (PDT)
    Subject: Re: [OT] Okulary neurochirurga
    From: s...@g...com

    W dniu środa, 19 sierpnia 2015 10:47:11 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Też polecam.
    > Mam pod ręką +1 (do komputera) i +1,5 (do czytania).
    > A w szufladzie +2 jakby się jakiś drobny druczek trafił :).
    >
    > Jest też inne wyjście. Dwa lata temu się zdziwiłem, że znajomy, któremu 3
    > lata temu jak razem patrzyliśmy na mapę pożyczałem na chwilę +1,5, już nie
    > potrzebuje okularów.
    > Zrobił sobie zabieg. Podobno koszt rzędu 4k. Ile razy się wściekam, gdzie ja
    > te okulary... to się zastanawiam czy te moje nerwy nie są warte 4k.
    > P.G.

    Jak poczytasz troche o tych zabiegach to wyjdzie ze czasem mają pewnie skutki
    uboczne:
    1. Problemy z patrzeniem w nocy. Kierowcy którzy sobie taką operacje zrobili
    zgłaszają że nie widzą kontrastowo.
    2. Wada nadal może sie powiększać więc i tak okulary trzeba nosić (choć o mniejszej
    mocy).
    3. Sama operacja jest nieproblematyczna ale jest tam pewien etap który jak sobie
    obejrzysz (zalecam sie nie interesować jesli nie chcesz sie zrazić) to może cie mocno
    zrazić.

    No i z tego co pamiętam to koszt 4kpln to na jedno oko.

    No i metody teraz są dwie, każda ma pewną specyfike i nie kazdy moze sobie wybrać
    którą woli bo są pewne przeciwwskazania.

    Ale generalnie idea dobra.

    --
    Łukasz Sczygiel