    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 19 Aug 2015 03:21:42 -0700 (PDT)
    Subject: Re: [OT] Okulary neurochirurga
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Adają gwarancję że za 10 lat szklanych oczu mu nie wstawią? Oczywiście nie dają bo
    lekarze to jedni z wiekszych chujów jak idzie o odpowiedzialność za to co robią.
    Oczywiście nie wszyscy, tacy na rejonie anginę leczą bez problemów i reklamacji.
    Rozwaliło mi się kolano. SKS. Operacja potrzebna. Ale jak dam 10 tysięcy to oni mi to
    komórkami macierzystymi zreperują. Brzmi obiecująco. Dycha za kolano sztukę nówkę to
    może i dużo ale mnie by było warto dać. Dopytuję o szczególy. Czy będę pierwszy czy
    to już robili? No oczywiście że robili, co tam robili czały czas robią. Pytam jaka
    skuteczność i jakie mają doświadczenie na przestrzeni kilku lat, bo od kilku lat
    podobno robią. No oczywiście że 99,99%. To że chciałbym porozmawiać z kilkoma osobami
    wybranymi przeze mnie losowo z tych co im robili. Oczywiście to jest niemożliwe bo
    tajemnica lekarska itp. To oficjalne statystyki chciałbym poznać. Oczywscie ze nie bo
    tajemnica lekarska itp. To ja że w takiej sytuacji połowę zapłacę dwa tygodnie po
    zabiegu a drugą połowę po tzrech latach po zabiegu. pan żartuje. No kurwa nie żartuje
    bo jak nie chcą dać gwaracji to znaczy że nie potrafią, że się nie udaje. Idę kiedyś
    i widzę sklep z takimi specjalnymi opaskami. Wchodzę i pytam czy mają cos takiego na
    wytarcie stawu. Oczywiście ze mają, Kosztuje tysiaczka 900 refunduje NFZ, niemieckie.
    Mam przynieść kwit od ortopedy na którym będzie napisane że mi się wytarł staw.
    Wzieli miarę żebym nie czekał bo niby gotowce ale trzeba dopasowaać. Chuj ortopeda
    nie chciał dać kwita bo to nie pomoże. Kuurwa NFZ refunduje coś co nie pomaga.
    Wyrwałem mu z gardła papier. Za dwa dni miałem to cudo na kolano. Jak mi założyli w
    sklepie to od razu czuję różnice. Kolano się nie kiwa na boki ale zgina się bez
    problemu. Instrukcja jak korzystać, przede wszystkim nie za długo. Jak mam gdzieś
    iść, po domu żeby nie bo ściska i trochę krązenie utrudnia. Po ponad roku często na
    ulicy się łapię że nie założyłem. Na prześwietleniu wychodzi że staw się zaczął
    robić. Nie taki jak w oryginale ale dużo delikatniejszy bo nie z kości tylko z
    ubitego strupa. narty i bieganie już nie dla mnie ale mogę normalnie bez bólu
    chodzić. Nie mam problemu z zejściem z trzeciego piętra. Dzwigać nie mogę, 15 kilo
    maks. Ortopeda dalej obrażony chociaż widzi że mi dużo lepiej. Z oczami też tak może
    być. Niby bezpieczne ale nikt gwarancji na 30 lat nie da. Mam znajomego. Miał ubytki
    w uzębieniu i trafił grubszą kasę. To sobie implanty zrobił. Wtedy zębow nie mial z
    tyłu. Nawet widać specjalnie nie było. Po siedmiu czy ośmiu latach coś go zabolało
    jak gryzł. Okazało się że zgiły mu kości w okolicach implantów. Kości mu wycinali z
    uda i wstawiali do gęby. Nacierpial się do oporu. Pól roku przez rurkę i zmiksowane
    jadł. Wszystkie zeby z dolnej szczęki poszły do śmietnika. Ma nylonową protezę i mowi
    że jak przyklei klejem to nic gorzej jak z implantami na początku. Z mojego
    doświadczenia wynika że czasami lepiej pogodzić się z pewnym dyskomfortem typu
    okulaty niż zaryzykować platną wspólpracę z lekarzami. Jak czegoś NFZ nie refunduje
    to znaczy że to niepewne.