  • Data: 2017-12-27 15:14:20
    Temat: Re: [OT] Szerokie horyzonty
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12/27/2017 1:47 PM, Marek wrote:
    > Gówno prawda. Nauka badania  przerywa gdy wyniki nie  pasują do z góry
    > ustalonych tez i  założeń, a osoby je przeprowadzajace są szantażowane
    > utratą pracy lub skazywane na ostracyzm.

    Gówno prawda :)

    Natomiast tak, wielu zostało skazanych na ostracyzm jesli glosiło
    hipotezy i teorie bez żadnego poparcia w metematyce, doświadczeniu,
    obserwacji bazując jedynie na ślepiej wierze i głębokim przekonaniu.
    Naukowcy to też ludzie i wcanie nie rzadko trafiają się tam osoby
    nawiedzone, religijne, psychopatyczne itp. To akurat dobrze że skazuje
    się je na ostracyzm. nauka ciągle jeszcze się oczyszcza, choć nie
    brakuje niszy gdzie dominuje np. polityka i nie ma tam miejsca na logikę
    o obiektywizm.

    Zerknij na kosmologie. Hipoteza że jestesmy symulacją komputerową brzmi
    absurdalnie, ale jest wiele interesujących zagadnień która to hipoteza
    wyjaśnia. Nikt nie został skazany na ostracyzm, dyskutuje się. Mimo że w
    środowisku naukowców dalej jest pełno ludzi wierzacychc w 7 dniowe
    tworzenie [wszech]świata.

    Mareczku, nie spinaj się tak. Ja wiem ze jestes wierzacy. Mógbys jednak
    czasem zerknąc jak nauka wygląda od środka. Troche inaczej niż to
    wygląda z ulicy, niekt tam nie grozi utratą pracy za nowe hipotezy.
    Natomiast latwo stracić pracę głosząc brednie bez naukowych podstaw. I
    nie chodzi o zgodność z obecną nauka tylko o braki w podstawowej logice
    lub kilometrowe dzuiry w rozumowaniu.