  • Data: 2017-12-28 02:29:25
    Temat: Re: [OT] Szerokie horyzonty
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:p201ka$s63$1@node1.news.atman.pl...
    > ezoteryki. Np. badano wpływ światła spolaryzowanego. Z zerową korelacją.
    > Badano to naukowo, za pieniądze, z prawidłowym modelem matematycznym,

    W to nie wątpię, jednak mam już teraz pewne przypuszczenie, że coś
    przegapiono, co może mieć znaczenie.

    > sesnownymi wnioskami. Wiejskie głupki dalej bredzą że działa sprzedając
    > lampki za 500zł.

    No cóż, co rzeczywiście sypią bzdurami. Bo zapewne tak naprawdę nie znają
    działania takiego światła, ale pewnie kuma w maglu coś rzykli (nie mylić z
    haftem, chodzi o "coś powiedziała") i rozpowiadamy, panie bracie.

    Co ja mam na uważaniu - badania pewnie robiono w warunkach laboratoryjnych,
    przygotowanych, itd. A tymczasem, może więcej takie światło pomogło by w
    życiu codziennym, np. pingle z takowymi szkłami. Osoba chodzi w takich
    pinglach, najlepiej przy słonecznej pogodzie, a wtedy wiemy, że światła tego
    jest sporo. Widzi więc, zależnie jak się obróci w dowolnej z osi, jak
    zmienia się, spowodowany skręcaniem płaszczyzny polaryzacji (ale fizyk nas z
    tego na fizie w zawodóówce maglował) układ świateł i cieni, jak zmienia się
    np, gra odbić np. na kałużach po deszczu, czy innych
    wilgotnych/mokrych/obłożonych rosą przedmiotach, zanim słońce je wysuszy.
    Takie mikropomrygiwania, może nawet nie zauważane świadomie mogą np. coś
    stymulować w organiźmie, do lepszej/gorszej-nocebo pracy jakiegoś narządu.
    Takich niuansów nie spodziewam się w badaniach w laboratorium. Choć może gra
    świateł też ma znaczenie, inaczej chyba przy EEG nie walili po oczach tą
    lampą diodową z czerwonym światłem? Typowy dla mnie przykład nocebo -
    migające światło wywołuje nawet reakcje epileptyczne, rzecz szeroko znana,
    (z)badana i opisana, więc czemu odpowiednio zastosowane, nie miało by
    zadziałać w drugą stronę, tę dobrą?
    BTW - ja taką lampkę zrobię za 50 zyla, nie wiem, ile tam w Castoramie
    kosztują materiały... Choć polaryzatorów raczej nie mają... :P

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.