  • Data: 2017-12-27 15:08:03
    Temat: Re: [OT] Szerokie horyzonty
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 27 Dec 2017 12:35:36 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
    > Rak z immunologia ma niewiele wspólnego. Pozostałe "polepszenia" to nie
    > tyle efekt placebo co wychodzenia ze stersu i depresji. Niekoniecznie
    > łykanie cukierow w ksztalcie tabletek pomaga w wychodzeniu z depresji.
    > Miałem okazję rozmawiać z ludzimi w depresji, im pomaga wyłacznie cieżka
    > chemia działająca na mózg.

    Powiedzialbym, ze wiekszosc ludzi nie ma depresji.

    > Mógł. Ale jak już zauważono: zero efektów klinicznych poza duperelami.
    > Można oczywiście wierzyć że jest inaczej. Wolność jest, niestety.

    Ale widzisz - w 1955 efekty byly.
    Moze ktos przeklamal, ale jesli jednak byly, to co sie zmienilo do
    roku 2001 i 2010 ?

    Ludzie sie naczytali o placebo ?
    Chyba nie o to chodzi, bo to nie tak dziala.
    Przestali wierzyc lekarzom? Przybylo depresjii?

    Moze zwiekszyla sie powaznosc chorob, ktore trafiaja do szpitali, czy
    1955 antybiotyki byly w USA tak popularne jak dzis ?

    Swoja droga - co to za lekarz, ze zamiast leczyc chorego podaje mu
    placebo. Tak to mozna jakies przeziebienie leczyc, lekka grype, katar,
    czy odwrotnie - beznadziejne stadium raka.

    Dodaj do tego jakies prawa pacjenta, ze powinien byc dokladnie
    poinformowany o chorobie, i depresja gotowa.

    No chyba ze ... podajemy choremu wlasciwe lekarstwa, po czym jednej
    grupie dodajemy jedna tabletke "a tu jest nowy, eksperymentalny srodek
    opracowany przez naszych najlepszych naukowcow - i chwilowo za darmo".
    Dawniej sie pacjent cieszyl, dzis sie zastanawia "a jakie skutki
    uboczne powoduje" :-)

    A moze lekarstwa juz mamy znacznie lepsze i efekt placebo ginie w
    szumie fluktuacji ?

    J.