    From: yabba <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Szerokie horyzonty
    Date: Thu, 28 Dec 2017 17:22:33 +0100
    <p062es$lkv$1@node1.news.atman.pl> <p09k2e$qme$1@node2.news.atman.pl>
    <p1rbns$c9o$1@node1.news.atman.pl> <p1rc9a$725$1@node2.news.atman.pl>
    <p1rn4e$gs7$1@node2.news.atman.pl> <p1ropu$p9m$1@node1.news.atman.pl>
    <p1rq5m$qi4$1@node1.news.atman.pl> <p1rs3m$sd7$1@node1.news.atman.pl>

    > Znaczy u rodzica zadziałało? To by się zgadzało.

    Nie rozumiesz co napisałem wcześniej. U dziecka zniknął objaw, co
    zauważyli rodzice, a który to objaw występował codziennie przez kilka lat.

> [...]
    > "dlaczego boli głowa" jest na tyle szeroka że masz nikła szanse że
    > przypadkowo wybrany lek z apteki o podobnej nazwie zadziała. To pogląd
    > statystyczny. Można mieć też religijny: tak, na pewno zadziałało mimo
    > śladowego promila promili korelacji.
    >
    > Zauważ że powtarzanie dowolnych banałów nie powoduje że jakiś głupi
    > pomysł że elektromagnetyczna plazma reperująca wątrobe ma sens. Gazety
    > dla antyszczepionkowców, wrózek itd są pełne tego prostego wybiegu
    > psychologicznego: Zadaj pytanie a nastepnie użyj luźno dowiązanego
    > banału w celu uzasadnienia debilnej tezy.

    Ze szczepionkami to jest inny problem. Są szczepionki tego samego
    producenta, które powodują częstsze komplikacje, a są też wersje
    szczepionek, które mają mniejszy odsetek działań ubocznych. Wszystko
    rozbija się o cenę obu wersji szczepionek.

> [...]
    > może zaprezentować najnowszy aparat do leczenia raka kości uzywając
    > silnych impulsów eletromagnetycznych kierowanych wprost w
    > podprzestrzenną strukturę beleczek poprzez skupianie we własnym polu
    > astralnym. Uwaga! Wymagane zasilanie 3f minimum 25kW".
    >
    > Coś w ten deseń wyczytałem kilka lat temu w gazecie i ledwo mnie
    > odratowali. Nie należy pić herbatek i czytac tego typu gazet.
    >
    > No wiec sorry, u mnie to nie działa. Dowód to coś innego niż jednostkowy
    > przypadek w dziedzinie niemierzalnej w eksperymencie gdzie istnialo
    > miliard innych czynników. Nawet jesli jest wsparty jakims banałem.

    To, że nie działa Ci miernika jakiejś wartości, nie znaczy, że masz
    monopol na wiedzę.

    > Nie kaszlalem ani nie siorpałem. Lekarz ma pewnien pogląd statystyczny
    > co ktory pacjent ma przeziębienie w jakim okresie.

    > Ależ bardzo proste. Tak się sklada że mam uczulenie na bialo brzozy i
    > odwiedzałem poradnie. Zgadnij w jakim celu przychodzi 50% pacjentów
    > alergologa w okolicy majówki, umawiających się znienacka. Cieżkie
    > zaganienie, prawda? Tylko telepatia...

    Moje badanie było poza okresem, gdy uaktywniają się u mnie objawy
    alergii. Nic nie było po mnie widać. Kombinuj dalej.

    > Nie. Bredzisz. Otwarcie na nowe odkrycia polega na tym że poddajesz je
    > krytyce. W Twoim wypadku już dawno załozyłeś że ta bezsensowna hipoteza
    > jest PRAWDĄ i teraz zwalczasz sceptycyzm świętym mieczem bycia
    > przekonanym jak bum cyk cyk.

    Sam piszesz bez sensu. Stwierdziłem fakt, że po zabiegu biorezonansu u
    mojego dziecka znikł objaw, a u mnie wykryli (lub zgadli w 100%), te
    same alergie, które miałem zbadane tradycyjnie. Może to był przypadek,
    może faktycznie w tym coś jest. Niech producenci tego urządzenia
    opublikują szczegółową zasadę działania, to wtedy porozmawiamy
    merytorycznie o metodzie.
    Teraz Ty masz do mnie pretensje, że odważyłem się napisać o swoich
    spostrzeżeniach o biorezonansie i ubzdurałeś sobie, że walczę z Twoim
    sceptycyzmem.

    > Nauka oparta jest na sceptycyźmie i poddawaniu swoich hipotez krytyce.
    >
    > Religia wręcz przeciwnie.
    >
    > Sam określ czym jest twoj przypadek.

    Mój przypadek jest rozmową z osobą, który potępia w czambuł wszystko co
    niepasuje do jej widzenia świata i zabrania innym dzielenia się swoimi
    spostrzeżeniami.

    > Ze wszystkiego co wie ludzkośc najwazniejsza jest prosta obserwacja:
    > nauka generuje postęp, religia regres. Masz prawo WIERZYĆ że bioenergo
    > brednie są prawda objawoną. Jednak wiara to coś zupełnie innego niz
    > prawda. W dowolnej ideologii bądź religii. Prawdy się udowania. Nie masz
    > nawet śladu dowodu. Masz więc tylko wiarę. Nie wartą złamanego grosza.

    Na co mam mieć dowód?

    > Wręcz przeciwnie, nie dostrzegasz tego że bycie otwartym to coś zupełnie
    > innego niż bycie łatwowiernym.

    Wręcz przeciwnie? Czyli średniowiecze tkwiłoby w nas?

    yabba