    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Szerokie horyzonty
    Date: Fri, 29 Dec 2017 01:46:53 +0100
    <p062es$lkv$1@node1.news.atman.pl> <p09k2e$qme$1@node2.news.atman.pl>
    <p1rbns$c9o$1@node1.news.atman.pl> <p1rc9a$725$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <p1riqj$j65$2@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <p1tbdn$95e$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <p1tqfl$dfs$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <p1uhob$2hm$1@node2.news.atman.pl>
    <5a436614$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <p1vq79$l5l$1@node1.news.atman.pl>
    <5a437cc0$0$15191$65785112@news.neostrada.pl>
    <p201ka$s63$1@node1.news.atman.pl> <p21hd9$r5m$1@node2.news.atman.pl>
    <p22m1g$cup$1@node1.news.atman.pl>

    news:p22m1g$cup$1@node1.news.atman.pl...

    > Przecież filtry polaryzacyjne stosuje się od wieków w fotografii. Tylko

    Albo w kinach, pierwsze, to Oka w Warszawie, sztandarowe dwa filmy "Parada
    atrakcji" i "Zabawy zwierząt", robiło wrażenie, zwłąszcza na dzieciach,
    którym się wydawało, że ten oto motylek, właśnie im chce usiąść na nosie. I
    kwadrofoniczny dźwięk, bądź coś udającego "kwadro". Jeszcze był "Tajemniczy
    mnich", pełnometrażowy, więcej nie pomnę.

    > że zupełnie po co innego niż leczenie skóry. One tam działają bo służa do
    > konkretnych celow opisanych fizyką i służa do *usuwania* a nie oświetlania
    > światłem spolaryzowanym. Nie posiadamy nigdzie w organiźmie detektorów
    > światła spolaryzowanego. Jest nieodróżnialne w naszej

    My zapewne nie, bo i po co. Ale np. jakieś mikroorganizmy, choćby na nas
    obecne, już mogą reagować i zmieniać swój wpływ na ludzi, co możemy
    odczuwać, jako poprawę.

    > biologii od niespolaryzowanego. To potrafi np. Rawka Błazen, ale nie
    > ludzie.

    Mnie ludzie obchodzą.

    > Problem polega na tym że cwaniaczki sprzedają lampy za 500+zł generujące
    > światło spolaryzowane w celu leczenia znamion, bólów pleców itp dowolnie
    > wybranych chorób które im przyjdą do głowy i co ważne: które sa
    > niemierzalne w sposób obiektywny.

    No, to zdecydowanie jest godne potępienia. Bo gdyby wpływ miał być
    rzeczywisty... zresztą, czy od razu musi być bezpośredni?

    > "Często miewasz ból pleców? Czy wiesz że naturalne światlo słoneczne jest
    > spolaryzowane? Wlasnie dlatego możemy sprzedać Ci lampę

    Bo nie jest. Natomiast poodbijane od przeszkód po drodze może się
    spolaryzować. O... muszę pokręcić polaryzatorem na tęczę na niebie...
    ciekawi mnie, jak się będzie zmieniać...

    > polaryzującą swiatło za jedyne 500zł w promocji która usunie ten ból
    > prawidłowo ustawiając spin komórek nerwowych skóry."

    Żebyż to prawda była, a nie jakieś zdrowie-voodoo... (nie chcę tu wymyślać
    "ęgjełszkych" [angielskich] słów), jak wcześniej napisalem, zrobię taką
    lampkę za 50 PLN, materiały pewnie wyjdą ze 30, a reszta to robocizna (moja,
    więc na tym zyskam) i podatki.

    > Tak działa *wszystko* związane z alternatywną medycyna. A ponieważ typowym
    > biorcą tego typu bullshitu jest przeciętny suweren to interes się kręci.

    Spirytus bursztynowy zadany do napoju herbaciano-kawowego, przyrządzonego do
    używania w pracy w dużym upale, zadziałał cuda. I przyznam, mało mnie, wręcz
    gówno mnie obchodzi, czy przez rzeczywisty wpływ, czy przez placebo.
    Zadziałał - i o to mi chodziło. Daleko lepiej, niż dostępne w handlu
    energetyki.

    > światła. Nie uzasadnia się bullshitu użwając zjawisk nieskolerowanych.

    Yyy... nie kojarzę takich... :P
    No dobra, wiem, literówka, sam je robię (i wymyślam sobie wtedy szpetnie), i
    lubię się czepiać, siebie także. Ale to drugie słowo zdecydowanie do
    polskich nie należy.

    PS. Zapodałbym podwójną ślepą na zbadanie rzekomego wpływu takiej lampki,
    oświadczając, że zastosowałem nowy filtr, który daje szczególnie mocną
    polaryzację, tymczasem będzie jedynie prostą szybką, pomalowaną odpowiednio,
    aby wyglądała, jak polaryzator. Ciekawe, ilu ludziom pomoże. Jeśli tak,
    przez jakiekolwiek działanie, rzeczywiste, czy placebo, to się ucieszę. A
    dla normalnej (powiedzmy...) takiej lampki, z jej własnym, "fabrycznym"
    rzeczywistym filtrem, zasunąć podobną pierdułę, że to nowy, nie zbadany
    jeszcze do końca filtr i mogą po nim występować bóle głowy, vertigo,
    drętwienie kończyn, oraz wymioty. Jestem niezmiernie ciekaw, ilu ludzi
    porzyga się podczas sesji, na zasadzie "autosugestii"... :P

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.