  • Data: 2017-09-15 22:16:03
    Temat: Re: [OT] (announce) organic asm
    Od: fir <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 15 września 2017 21:46:39 UTC+2 użytkownik wół, wół roboczy, wół dojno
    roboczo obronny 'POPIS/EU napisał:
    > o można się było spodziewać
    > jest ocfelonko europy:
    > kpią "potrzebni są liderzy programowania w assemblerze!" (tu wizja jak
    > java/net-spec-nazi turla się po podłodze ze śmiechu)

    ja nie koduje w asmie, ale asm jest rosty i wstyd nie znac
    ((zwlaszcza ze znajomosc formatu exe pozwala rozumiec jak to 'wszystko' dziala,
    bardzo wazna wiedza ((tak naprawde nie wszystko al eniektore rzeczy))))
    nie trzeba w nim jednak za bardzo kodowac (jest za malo abstrakcyjny by ladnie
    wyrazac 'algorytmy' i to jest jego znaczna wada*) - juz samo pisanie przykladow w
    asmie kusi do tego by ten asm rozwinac by sie wygodniej pisalo i to idzie z automatu
    w jakis wygodniejszy jezyk i tyle

    * mz nawet nie jest specjalnie dobry do tzw 'prgramowania systemowego' c ew z jakimis
    customowymi rozszerzeniami bylby lepszy
    * nie jest nawet specjalnie uzyteczny z punktu widzenia optymalizowania - jest jednak
    istotny do rozumienia czy program jest ok
    (* w szerszym rozumieniu znajomosc asma mz znaczylaby rozumienie tez OS-u na poziomie
    jego mechaniki ale to
    dla jeszcze bardziej zaawansowanych ktorzy moga czytac i rozumiec wszystkie wazne
    zrodla systemu)

    (pozatym nie ma chyba co o tym gadac)