  • Data: 2016-08-07 18:51:25
    Temat: Re: Obiektyw makro M42 do statycznych obrazów
    Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .08.2016 o 18:34 Starzec z Gór <d...@v...pl> pisze:

    (...)
    > Przyjmujesz najbardziej oczywiste zastosowanie hiperfokalnej, czyli
    > ostrość od zera do nieskończoności. Tymczasem ja proponuję zastosowanie
    > tych samych zasad co przy ustawianiu hiperfokalnej dla krajobrazu, do
    > fotografowania makro- punkt ostrości w 1/3 wymaganej głębi, by
    > wykorzystać ją w sposób optymalny.
    (...)

    Według mnie zupełnie niepotrzebnie (a i błędnie!) rozszerzacie definicję
    odległości hiperfokalnej.
    Nagle pojawia się ona zawsze (błędnie) tam, gdzie piszecie o głębi
    ostrości.

    Lepiej patrzeć klasycznie:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Odleg%C5%82o%C5%9B%C4%
    87_hiperfokalna
    gdzie odległość hiperfokalna to odległość, dla której głębia ostrości
    kończy się w nieskończoności.
    Byłoby Wam łatwiej dojść do porozumienia.

    --
    Trefniś