  • Data: 2014-10-26 13:27:13
    Temat: Re: Obiektyw szerokokątny do pomieszczeńitp
    Od: T...@s...in.the.world szukaj wiadomości tego autora

    In article <m2ih37$2jt$1@news.icm.edu.pl>, Marek <p...@s...com>
    wrote:

    > 10-tka chyba jest tylko pod APSC?

    No, tak pisza na stronie.

    > 14-tkę znam z opisów i póki co to mój faworyt. Trochę szkoda, że manual,
    > ale jakość ma świetną. Niestety nie mam praktycznego z nim
    > doświadczenia.

    Ja wlasnie ja macalem dwa dni temu w Multifoto...
    Ale juz ciemno i tylko kilka zdjec zrobilem.

    >Chciałbym uniknąć takiego efektu jaki obecnie doświadczam
    > przy Samyangu 8mm FishEye - po korekcie zostaje mi znaczek pocztowy.
    > Widziałem fotki na Optycznych lecz nie napisali czy te zdjęcia są
    > korygowane czy nie. Jeśli nie - to korekta nie będzie tak bolesna
    > pikselowo ale... czy w ogóle będzie możliwa? Jakim softem? Z tego co
    > widzę ani ACR ani DxO nie implementują profili Samyanga. Zniekształcenia
    > wnoszone przez 14tkę są dość skomplikowane więc ręczne korygowanie
    > zniekształceń nie wchodzi w grę.

    Tez jeszcze nie wiem, jak to prostowanie wyjdzie.
    Co do profili... Do Samyanga 8mm fisheye mozna znalezc w sieci pasujacy
    profil Sigmy 8mm fisheye pod Canona.

    > Popatrz na krawędź dachu:
    > http://pliki.optyczne.pl/sam14II/sam14_fot17.JPG
    Mhm.

    [...]
    > Żeby coś takiego wyprostować, to trzeba by samodzielnie stworzyć profil
    > obiektywu. Można spróbować, choć nigdy tego nie robiłem...

    Juz to inni za ciebie zrobili...

    --
    TA