    From: " " <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Obliczenia kolnierza i szczelnosc polaczenia
    Date: Tue, 4 Jan 2011 18:23:50 +0000 (UTC)

    P.S. gdzies w mojej wczesniejszej wypowiedzi pojawilo sie oznaczenie Wop, co
    oczywiscie nie jest oznaczeniem wg ASME. Zgodnie z ASME Wop = Wm1. Jesli
    wogole komus sie bedzie chcialo czytac te moje wypociny to pewnie bedzie
    wiedzial o co chodzi :)

    Tak wogole nigdy nie pracowalem na ruchu, nie mam duzego doswiadczenia,
    dlatego moje obserwacja sa oparte wylacznie na wlasnych "przemyslunkach". Co
    do sily skrecania to nawet lepiej ze jest ona wieksza niz wymagana, boi w
    koncu z czasem w wyniku pelzania i tak sila w srubach osiagnie wymagane Wop, a
    wtedy gdy ktos nie dokreci zlacza bedzie wyciek. Ale moge sie mylic, bo
    jeszcze malo wiem :)