    Date: Sun, 25 Jan 2015 13:05:35 +0100
    From: WM <c...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Obrotowy uchwyt wrzeciona

    > "WM"
    >
    > A co w tym złego, że będzie wisiał? Tam są kołki ustalające, łaczące
    > krążek z uchwytem.

    > Też o tym myślałem, ale tam tylko 14 mm materiału. Na gwint wydawało mi
    > się mało, a łba bym w otworze nie zagłębił bym, bo nie ma dojścia od
    > góry. Trzeba by przewiercić uchwyt od góry.
    > I jeszcze (może się mylę) ciągnąc centralnie uchwyt nie byłby dociskany
    > całą powierzchnią, tylko krawędziami.

    Najlepszy docisk bedzie i tak w poblizu krawedzi duzego otworu,
    bo tam zadziala sila dociskajaca od ugietego krazka.

    Czasem warto sprawdzic ugiecia programem wytrzymalosciowym
    i tak dobrac geometrie, by ugiecia obu sciskanych czesci szly rownolegle.
    Wtedy jest szansa, ze beda przylegac na wiekszym obszarze.
    Zeby krazek naciskal nie przy krawedzi, ale dalej od niej,
    mozna mu dac wystajace obrzeze, czyli zrobic z niego miseczke.

    -z-pierscieniem
    --z-lub-bez-mozliwosci

    -z-kulka-i-sprezynka

    > Fajne te bolce ustalające. Ale dla dokładnego pozycjonowania to powinny
    > być po stożku.
    > Zrobię tak jak odpisałem konradowi.

    Do obrobki drewna potrzebujesz az tak duzej dokladnosci?
    Element ustalajacy na promieniu 50mm z luzem 0,1 mm tez daje blad 0,1°.
    Przynajmniej masz dodatkowe zabezpieczenie na wypadek
    gdy od drgan i sil skrawania poluzuja sie nakretki.

    WM