eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmRe: Od 1 grudnia 2019 zajebiste restrykcje w dziale telekomunikacji › Re: Od 1 grudnia 2019 zajebiste restrykcje w dziale telekomunikacji
  • Data: 2019-10-22 18:36:24
    Temat: Re: Od 1 grudnia 2019 zajebiste restrykcje w dziale telekomunikacji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:qon95v$fo4$...@n...icm.edu.pl...
    "J.F." 5daeb858$0$542$6...@n...neostrada.pl

    >Skoro downgrade Plutonu do Uranu daje alfę -- upgrade
    >Uranu do Plutona wymaga alfy?...

    Owszem. Tylko jeszcze musisz miec ten U-234 - rzadki.

    >Cząstka Alfa to 2p+2n; jądro deuteru to 1p+1n -- skład bardzo
    >podobny.

    "Prawie" czyni roznice :-)

    >Nadal pozostaje pytanie -- jak chcesz uzyskać protony z neutronów?
    >(bo jednak jądro Uranu musi dostać 2 nowe protony, by stać się jądrem
    >Plutonu)
    >Nie mówię, że nie dostaniesz, ale pytam -- jak dostaniesz?

    Nie widzisz ? Same sie robia.

    U-238 - ten najbardziej popularny, po wchlonieciu jednego neutronu,
    zmienia sie w U-239, ktory wkrotce wyrzuca jeden elektron, a jadrze
    eden neutron zmienil sie na proton,
    wiec jest to juz jadro Np-239, ktore z kolei wyrzuca drugi elektron,
    zostaje Pu-239.

    Akurat napromieniowanie neutronami w miare latwe, bo nie trzeba
    pokonywac odpychania elektostatycznego, a w reaktorze neutronow bardzo
    duzo.

    J.