  • 11. Data: 2011-02-15 12:15:02
    Temat: Re: Odcinkowe pomiary predkosci na trasach z DC do Krakowa i na Gierkowce?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 15 Feb 2011 11:12:23 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > ale potrafisz ten artykuł wskazać czy nie?

    Przykre, że TY nie wiesz o tym. Zasadniczo artykuł 20, ale jeszcze kilka
    innych.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 12. Data: 2011-02-15 12:27:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 15 Feb 2011 11:15:02 +0000 osobnik zwany Waldek Godel
    wystukał:

    > Przykre, że TY nie wiesz o tym. Zasadniczo artykuł 20, ale jeszcze kilka
    > innych.

    a w jaki sposób doszedłeś, że art 20 pozwala na karania na podstawie
    średniej prędkości odcinkowej?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 13. Data: 2011-02-15 12:30:23
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 15 Feb 2011 11:27:17 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > a w jaki sposób doszedłeś, że art 20 pozwala na karania na podstawie
    > średniej prędkości odcinkowej?

    Art 20 pozwala na karanie za przekroczenie prędkości.

    Widziałeś artykuł który pozwala na karanie na podstawie przekroczenia
    prędkości zmierzonej radarem Iskra rocznik 2009?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 14. Data: 2011-02-15 12:30:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Feb 2011 11:27:17 +0000 (UTC), masti wrote:
    >Dnia pięknego Tue, 15 Feb 2011 11:15:02 +0000 osobnik zwany Waldek Godel
    >
    >a w jaki sposób doszedłeś, że art 20 pozwala na karania na podstawie
    >średniej prędkości odcinkowej?

    A jak doszedles ze nie pozwala ?

    Owszem, ktos tu suegerowal "zamienilismy sie za kierownica", co moze
    by mialo sens na dluzszych odcinkach.

    J.

  • 15. Data: 2011-02-15 12:32:34
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 15 Feb 2011 12:30:33 +0100 osobnik zwany J.F. wystukał:

    > A jak doszedles ze nie pozwala ?

    w taki sposób, że mowa jest w nim o prędkości, a nie o średniej
    prędkości. Skoro ustawa na to nie pozwala jawnie to znaczy, żę nie wolno.

  • 16. Data: 2011-02-15 12:46:57
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 15 Feb 2011 11:32:34 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > w taki sposób, że mowa jest w nim o prędkości, a nie o średniej
    > prędkości. Skoro ustawa na to nie pozwala jawnie to znaczy, żę nie wolno.

    Po raz kolejny - po czym to wydedukowałeś, drogi Watsonie? Po układzie
    liści w parku?
    Policjant może nawet zmierzyć po tym, czy auto robi "pr, pr, pr, pr" czy
    "wruuuuuuu".
    Pomiar zostanie albo przyjęty przez kierującego na podstawie dobrowolnego
    przyznania się (przyjęcie mandatu karnego) albo oceniony przez sąd. Po raz
    pierdyliard dwieście pińćdziesiąty piąty - polskie sądu obowiązuje swoboda
    dopuszczania dowodów i nawet taki może dopuścic. Akurat robienie "wruuuuu"
    zamiast "pr pr pr pr" zostanie łatwo obalone, ale taki pomiar prędkości na
    odcinku (a nie średniej) już nie, zwłaszcza jeżeli cały system będzie miał
    stosowną legalizację przyrządu pomiarowego.

    Nie wiem jak teraz, ale za moich czasów to o prędkości tow okolicach 6
    klasy podstawówki uczyli. Szkoda, że wagarowałeś, byłoby mniej żenująco.
    Przypomnę, jak się wysilisz, to zrozumiesz - prędkość, to czas jaki dany
    obiekt potrzebuje na przebycie danego odcinka.
    60 kilometrów na godzinę znaczy (niespodzianka), że obiekt (pojazd)
    przebędzie odcinek 60 kilometrów w dokładnie 3600 sekund.
    Jak przebędzie go w 3599 sekund to znaczy, że jechał szybciej, jak w 3601
    sekund to wolniej. Skomplikowane, ale jak się mocno przyłożysz, to dasz
    radę, zrozumiesz.
    Jeżeli kamera wykryje przekroczenie przez pojazd linii oddalonych od siebie
    o 1000 metrów w czasie mniejszym niż 72 sekundy, to znaczy, że prawo
    zostało złamane, co jest podstawą do ukarania.
    A wystarczyło nie wagarować...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 17. Data: 2011-02-15 13:09:44
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-02-15 12:46, Waldek Godel pisze:

    > Jeżeli kamera wykryje przekroczenie przez pojazd linii oddalonych od siebie
    > o 1000 metrów w czasie mniejszym niż 72 sekundy, to znaczy, że prawo
    > zostało złamane, co jest podstawą do ukarania.

    I pełna zgoda, zdrowy rozsądek tak podpowiada i wogóle, ale...
    Ale mandat za przekroczenie prędkości _o ile_ km/h ponad dopuszczalną
    wystawić? Znów - ten sam zdrowy rozsądek podpowiadałby, że trzeba by za
    różnicę między średnią prędkością na tych 1000 m, a dopuszczalną (w
    końcu wideorejestratory też mierzą średnią na odcinku - bodajże - 100
    m), boć na pewno samochód nie jechał wolniej, ale czy nie znajdą się
    mundrale, co będą zaskarżać skutecznie taki wniosek o ukaranie, mandat,
    czy co tam przychodzi?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 18. Data: 2011-02-15 13:17:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Feb 2011 13:09:44 +0100, LEPEK wrote:
    >Ale mandat za przekroczenie prędkości _o ile_ km/h ponad dopuszczalną
    >wystawić?

    O tyle, ile aparatura pokazala.

> [...]
    >m), boć na pewno samochód nie jechał wolniej, ale czy nie znajdą się
    >mundrale, co będą zaskarżać skutecznie taki wniosek o ukaranie, mandat,

    Mundrale sie na pewno znajda, ale skutecznie to tylko krewni krolika
    beda mogli zaskarzyc. Reszty po prostu sad nie bedzie sluchal, bo i
    czemu - oskarzony przekroczyl co najmniej o tyle ile wynosi zarzut,
    wiec wymierzona kara sie slusznie nalezy.

    J.

  • 19. Data: 2011-02-15 13:26:10
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 15 Feb 2011 13:17:42 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    > czemu - oskarzony przekroczyl co najmniej o tyle ile wynosi zarzut,
    > wiec wymierzona kara sie slusznie nalezy.

    Ale dlaczego??? Ja na miejscu sądu najskwapliwiej w świecie przyjmowałbym,
    że jakiś kawałek odcinka jechali wolniej. Po zaprotokołowaniu obliczałbym
    ile w takim razie MUSIAŁA wynosić prędkość na pozostałym kawałku odcinka
    żeby wyszła taka średnia i wtedy wymierzał stosowną kare.
    Skoro oskarżony oficjalnie przyznaje, że tyle i tyle jechał - dlaczego
    uznawać, że kłamie??? :-D

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 20. Data: 2011-02-15 13:31:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Feb 2011 12:26:10 +0000, Waldek Godel wrote:

> [...]
    >żeby wyszła taka średnia i wtedy wymierzał stosowną kare.
    >Skoro oskarżony oficjalnie przyznaje, że tyle i tyle jechał - dlaczego

    Ale tu jest Polska, oskarzony moze klamac, a nawet sie przyznawac, a
    prokurator musi miec dowody :-)

    J.