  • 11. Data: 2012-06-10 11:02:17
    Temat: Re: Odzyskiwanie danych
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Leon Mazurek (inny)" <m...@g...bez-spamu.com> napisał
    w wiadomości news:jqva81$c3o$1@mx1.internetia.pl...
    > Jest dysk.
    > Na dysku były 3 partycje - została jedna.
    > Na tych, co ich nie ma, były zdjęcia.

    EASEUS Partition Recovery

  • 12. Data: 2012-06-10 13:15:25
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-06-09 13:08, Michal wrote:
    [.....]
    > Do tego PhotoRec - skuteczny, pod różne OSy, FSy i media fizyczne.
    >
    > http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec
    A może raczej TestDisk z tej samej stajni
    (http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk)? Właśnie wczoraj bezproblemowo
    odzyskałem za jego pomocą partycję która nagle zginęła z dysku SSD. Dysk
    pracuje pod XP z przeznaczeniem tylko i wyłącznie na dane (PostgreSQL).

  • 13. Data: 2012-06-10 13:23:58
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-06-09 13:27, Michal Kawecki wrote:
    [.....]
    > używa się takiego programu, który potrafi sobie zbudować wirtualną
    > tablicę partycji w pamięci RAM, bez nadpisywania dysku. Na przykład
    > darmowego Partition Find and Mount albo DMDE.
    PF&M jest OK, tylko że wersja bezpłatna ma ograniczenie prędkości
    kopiowania odzyskanych plików do 512KiB/s co może być z lekka upierdliwe
    gdy mamy do przekopiowania np. 30GiB danych. :-)

  • 14. Data: 2012-06-10 13:25:08
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-06-10 13:15, JDX pisze:
    > A może raczej TestDisk z tej samej stajni
    > (http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk)? Właśnie wczoraj bezproblemowo
    > odzyskałem za jego pomocą partycję która nagle zginęła z dysku SSD.

    Jak to "nagle zniknęła"?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 15. Data: 2012-06-10 13:39:32
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-06-10 13:25, Krystek wrote:
    [.....]
    > Jak to "nagle zniknęła"?
    Normalnie że tak powiem. :-D Wybudzam komputer z uśpienia, odpalam
    aplikację która korzysta z Postgresa i w tray-u zaczynam dostawać
    komunikaty nt. "file corruption". Próbuje obejrzeć dysk za pomocą Total
    Commandera i widać tylko katalogi na najwyższym poziomie. Restart
    komputera, BIOS widzi dysk poprawnie, XP również z tym że bez żadnej
    partycji. Za pomocą TestDisk-a udało się odzyskać partycję bez
    jakichkolwiek strat w danych. Aczkolwiek nadal otwarte pozostaje pytanie
    dlaczego ta partycja tak nagle zniknęła. Czy to jest wina XP czy też, co
    podejrzewam, dysku (1,5 roczny Vertex 2 60GB).

  • 16. Data: 2012-06-10 13:50:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.06.2012 13:39, JDX pisze:

    > jakichkolwiek strat w danych. Aczkolwiek nadal otwarte pozostaje pytanie
    > dlaczego ta partycja tak nagle zniknęła. Czy to jest wina XP czy też, co

    Na pewno nic się nie zalęgło?

    > podejrzewam, dysku (1,5 roczny Vertex 2 60GB).

    A co mówi diagnostyka SMART?

  • 17. Data: 2012-06-10 19:23:26
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-06-10 13:50, Andrzej Lawa wrote:
    [.....]
    > Na pewno nic się nie zalęgło?
    Na pewno (IMO). Mam darmową wersję avasta ale przede wszystkim nie
    instaluję pirackiego tudzież podejrzanego softu.

    > A co mówi diagnostyka SMART?
    GSmartControl nic nie mówi. :-) Dysk jak nówka prosto z fabryki nie
    licząc 13103 godzin pracy na liczniku. :-) SMART-owy "extended
    self-test" nie sygnalizuje jakichkolwiek błędów.

  • 18. Data: 2012-06-10 19:29:45
    Od: Michal <u...@i...pl>

> [...]
    > odzyskałem za jego pomocą partycję która nagle zginęła z dysku SSD. Dysk
    > pracuje pod XP z przeznaczeniem tylko i wyłącznie na dane (PostgreSQL).

    To zależy jak bardzo padł FS. O ile sama tablica partycji to TestDisk
    wystarczy (stare wersje Erasera przy kasowaniu plików >4GB na NTFS pod
    win2k "uwielbiały" niszczyć partycję na której dokonywane była operacja
    i wtedy TestDisk zawsze się sprawdzał), ale odniosłem wrażenie że u
    pytającego posypała się nie tylko tablica partycji, ale i FS, więc
    trzeba będzie te zdjęcia pracowicie odzyskiwać jedno po drugim, a do
    tego jest właśnie PhotoRec.
    Niemniej jednak warto wypróbować oba rozwiązania, pod warunkiem że
    przystępując do przepisywania tablicy partycji zachowa się ostrożność,
    wiedząc co się robi.

    --
    /MB

  • 19. Data: 2012-06-10 20:01:11
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 10 Jun 2012 13:23:58 +0200, JDX napisał(a):

> [...]
    > kopiowania odzyskanych plików do 512KiB/s co może być z lekka upierdliwe
    > gdy mamy do przekopiowania np. 30GiB danych. :-)

    Tak, ale wystarczy podejrzeć odtworzoną tablicę partycji, potem zapisać
    ją na dysku czymkolwiek z dokładnie takimi samymi rekordami, i
    odzyskiwanie danych staje się zbędne.
    --
    M.
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 20. Data: 2012-06-10 22:10:41
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-06-10 19:23, JDX wrote:
> [...]
    > licząc 13103 godzin pracy na liczniku. :-) SMART-owy "extended
    > self-test" nie sygnalizuje jakichkolwiek błędów.

    Podrzuć zrzut smarta (np. z HDTune - zestaw atrybutów z wartosciami
    przetłumaczonymi dla człowieka). Jeżeli tam nic nie będzie, to są
    generalnie dwie opcje:

    a) specyficzna awaria elektroniki /zapisuje/odczytuje bzdury w sposób
    nieprzewidywalny/, raz sie spotkałem z takim przypadkem. Niby wszystko
    działa, ale raz na jakiś czas system zaczyna głupieć, tyle że nie
    ograniczałoby się to do tablicy partycji tylko do losowych plików, dlli
    etc... wylotki programow
    b) jak ktoś wspomniał - wirus.

    w czasie pracy systemu tablica partycji nie jest zapisywana tylko
    odczytywana, jak rozumiem z tablicy zniknely dwie partycje, czy w
    tablicy są, ale nie sa czytelne?