  • 51. Data: 2005-07-24 22:53:39
    Temat: Re: Oficjalne oświadczenie czyli problemy pewnego TANIEGO hostingowca
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> napisał(a):
    > Kurs dolara i innych walut w Chinach nie jest ustalany przez rynek, a
    > przez
    > partię. Utrzymywanie sztucznie słabej waluty powoduje super opłacalność
    > eksportu.

    Ale jeśli klient ma do wybory drogi towar europejski i tani chiński to czemu
    ma kupować droższy? Żeby utrzymywać przerośnięty system socjalny?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 52. Data: 2005-07-24 22:55:18
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz <a...@N...progreso.pEEl> napisał(a):
    > Bo jakby wszystko bylo stamtad takie tanie to nie mialbys pracy ?
    > Co z tego ze wszystko byloby tanie jak nie mialbys za co tego kupic.
    > EOT, NTG :)

    No dobra, to jednym zdaniem: Miałbym za co kupić, bo więcej pieniędzy
    zostawałoby w moim portfelu.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/
    OE PowerTool 3.1.5 http://www.oept.it-faq.pl/
    Uptime: 1 day, 10 hours, 8 minutes and 13 seconds

  • 53. Data: 2005-07-24 23:08:52
    Od: Krzysztof Antoń <k...@W...unitron.lublin.pl>

    Neas wrote:

    > Kurs juana (chyba tak to się pisze) jest sztywno powiązany z kursem
    > dolara, czyli nie przedstawia realnej wartości tej waluty.

    Osieć podała, że yuan nie jest już powiazany z dolarem. Po tej informacji
    kurs dolara mocno spadł!

    Krzysztof Antoń

  • 54. Data: 2005-07-25 07:23:58
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    Krzysztof Antoń wrote:
    > Więc dlaczego mam płacić drogo - bo skur****iele z rządu takie podaty
    > dowaliły?

    ze wszystkich rządów? Import z chin zalewa rynki całego świata.

    B.

  • 55. Data: 2005-07-25 07:24:33
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    Grzegorz Niemirowski wrote:
    > Ale jeśli klient ma do wybory drogi towar europejski i tani chiński to
    > czemu ma kupować droższy? Żeby utrzymywać przerośnięty system socjalny?

    albo amerykański?

    B.

  • 56. Data: 2005-07-25 07:48:55
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dc165m$g4m$1@opal.icpnet.pl...

    > Ale jeśli klient ma do wybory drogi towar europejski i tani chiński to
    > czemu ma kupować droższy? Żeby utrzymywać przerośnięty system socjalny?

    Nie, żeby utrzymywać np. siebie, kraj, region w którym żyjesz.
    W zamian za to możesz utrzymywać chiński program zbrojeniowy, chińską armię
    i policję w Tybecie i masę innych rzeczy, o których nie chcę tutaj pisać, a
    które wywołują w wielu ludziach obrzydzenie.

    --
    Z#

  • 57. Data: 2005-07-25 08:38:31
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...progreso.pEEl>

    Grzegorz Niemirowski wrote:
    > No dobra, to jednym zdaniem: Miałbym za co kupić, bo więcej pieniędzy
    > zostawałoby w moim portfelu.

    Dalej nie rozumiesz - jezeli pozwolimy na import tanich towarow z Chin,
    to u nas nie bedzie sie oplacalo nic produkowac. A to oznacza drastycznie
    wieksze bezrobocie w konsekwencji czego wieksza ogolna biede.
    Patrz na problem bardziej globalnie! Chinczycy biora sie za produkcje
    samochodow - fura na licencji jeepa wygladajaca tak samo ma kosztowac
    30kpln. Oczywiscie nie wiadomo nic o jakosci ale to narazie pominmy..
    Ile osob straci u nas prace w fabryce np. Opla ? Osobiscie mam kilku
    znajomych ktorzy tam pracuja, import takiej fury zahamuje tam kompletnie
    produkcje i zaczna sie masowe zwolnienia. I co z tego, ze beda moze
    i fajne auta za 30kpln jak oni zostana bez srodkow do zycia i taka fura
    bedzie tylko w strefie ich marzen ?

    Byc moze dzialasz w innej branzy, ktorej chinczycy nie zagroza ale
    pomysl choc czasem takze o innych :)

    Teraz juz naprawde EOT odemnie ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] progreso [kropka] pl
    GSF 600S '03 (black)

  • 58. Data: 2005-07-25 09:41:08
    Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Mon, 25 Jul 2005 01:08:52 +0200 I had a dream that Krzysztof Antoń
    <k...@W...unitron.lublin.pl> wrote:
    >Osieć podała, że yuan nie jest już powiazany z dolarem. Po tej informacji
    >kurs dolara mocno spadł!

    Jest dalej powiązany, tylko dokonali dewaluacji o ok 2%, czyli tyle co nic.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 59. Data: 2005-07-25 10:06:17
    Od: "sinc@interia" <s...@i...nie.net>

    Użytkownik "sinc@interia" <s...@i...nie.net> napisał w wiadomości

    > Nie działa.
    > Ma ktos działające?
    Działa. Mój błąd. Przepraszam.
    SinC

  • 60. Data: 2005-07-25 10:53:04
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > bedzie tylko w strefie ich marzen ?
    > Byc moze dzialasz w innej branzy, ktorej chinczycy nie zagroza ale

    Ale to nie Chiny produkują za tanio tylko Europa za drogo. Koszty pracy są u
    nas bardzo duże. Poza tym nie mów, że nic nie będzie się opłacało
    produkować. Chińczycy wszystkiego nie wyprodukują a poza tym nie wszystko
    można przywieźć do Polski stamtąd. Chronienie polskich wytwórców fajnie
    wygląda ale tylko na krótki czas. Zabija konkurencyjność, która przecież
    powoduje obniżkę cen i wzrost jakości. Zapory celne i inne ograniczenia
    importu mówią tym producentom: o nic się nie martwcie, produkujcie drogo i
    byle jak, klienci za to i tak zapłacą.
    Dobra, EOT :)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/
    OE PowerTool 3.1.5 http://www.oept.it-faq.pl/
    Uptime: 1 day, 21 hours, 59 minutes and 32 seconds