  • 1. Data: 2005-07-19 13:21:10
    Temat: telefoniczny spam
    Od: "Mr.FX" <m...@w...pl>

    Od niedawna dzwoni na mój nr. telefonu coraz więcej firm,
    zarówno z polski jak i z zagranicy, próbujących mi coś sprzedać
    albo zaprosić na jakieś pokazy czy prezentacje różnych
    produktów. Od damskiej bielizny, poprzez wina, książki,
    porcelanę, wyposażenie łazienek, po propozycje inwestowania
    na NASDAQ. Najgorsze jest to, że telemarketerzy nie mają ochoty
    od razu wyjaśnić, że chodzi im o wciśnięcie jakiegoś produktu.
    Co prawda udało mi się skrócić czas, w którym poznaje, że nie
    mam doczynienia z kontrahentem, tylko ze sprzedawcą, ale mimo
    to takie telefony są irytujące. Dzisiaj, po szóstym tego typu
    telefonie (w tym dwóch w j. angielskim), zacząłem się zastanawiać
    nad jakimś automatem filtrującym niechciane telefony. Na szczęście
    spamerzy nie dysponują jeszcze (chyba?) głośnomówiącymi botami,
    które mogłyby prowadzić tysiące rozmów jednocześnie,
    ale co będzie za 10 lat, gdy dzwonić będzie można 24h/dobę
    w dowolne miejsce świata - w ramach abonamentu. Nieciekawa to
    wizja przyszłości VoIP.

    --
    Mr.FX [ myryfykysy ]

  • 2. Data: 2005-07-19 13:35:10
    Temat: Re: telefoniczny spam
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@w...pl>

    W artykule <klqfx12b7ib8$....@b...uss.enterprise.studiofx.bi
    z> Mr.FX napisał(a):

    > nad jakimś automatem filtrującym niechciane telefony. Na szczęście
    > spamerzy nie dysponują jeszcze (chyba?) głośnomówiącymi botami,
    > które mogłyby prowadzić tysiące rozmów jednocześnie,

    juz są ... sterowane DTMFem przez odbierającego.

    TP

  • 3. Data: 2005-07-19 14:37:34
    Od: "Mr.FX" <m...@w...pl>

    nad jakimś automatem filtrującym niechciane telefony. Na szczęście

    > juz są ... sterowane DTMFem przez odbierającego.

    Miałem bardziej na myśli coś w rodzaju gadającego
    i rozpoznającego mowę Shallow Reda. (Teraz się chyba
    tym Verity zajmuje po przejęciu NativeMinds)

    --
    Mr.FX [ myryfykysy ]

  • 4. Data: 2005-07-19 14:44:37
    Od: Maciej Lopacinski <M...@a...pl>

    Tomasz Paszkowski wrote:
    > W artykule <klqfx12b7ib8$....@b...uss.enterprise.studiofx.bi

    > juz są ... sterowane DTMFem przez odbierającego.

    W Polsce automaty dzwoniące do usera są nielegalne - Prawo
    telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800) Art. 172. 1. oraz ustawa o
    świadczeniu usług drogą elektroniczną.

  • 5. Data: 2005-07-19 14:49:04
    Od: "de.facto" <http://%77%77%77%2E%74%69%6E%79%2E%70%6C/hg4n>

    Maciej Lopacinski napisał(a):
    [...]

    > W Polsce automaty dzwoniące do usera są nielegalne

    Idź to "dzwoneczkowi" wytłumacz...

    r_

  • 6. Data: 2005-07-19 14:55:23
    Od: Lukasz Jachowicz <h...@n...7thGuard.net>

    Maciej Lopacinski napisal(a):
    > W Polsce automaty dzwoniące do usera są nielegalne - Prawo
    > telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800) Art. 172. 1. oraz ustawa o
    > świadczeniu usług drogą elektroniczną.
    Dobrze wiedzieć - bo ja już niejednokrotnie załapałem się
    na spam telefoniczny. Tylko... usługa świadczona _z_ terytorium
    kraju UE, gdzie spam tego typu jest dozwolony, jest chyba legalna
    i u nas (swoboda przepływu usług).

    L.
    --
    http://7thGuard.net/
    2:484/47.222

  • 7. Data: 2005-07-19 15:54:13
    Od: Steven Jurczyk <s...@p...pl>

    > W Polsce automaty dzwoniące do usera są nielegalne - Prawo
    > telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800) Art. 172. 1. oraz ustawa o
    > świadczeniu usług drogą elektroniczną.

    Fajnie - jakies 2 tygodnie jakis automat obdzwonil cana wiazke u nas w
    firmie (100 kolejnych numerow), wciskajac jakas tam oferte wycieczek i
    hoteli. Ciekawe jak mialem mu to powiedziec ze to co robi jest
    nielegalne :)...

    --
    steve

  • 8. Data: 2005-07-19 16:35:59
    Od: "Bartłomiej Leszak" <b...@w...wp.pl>

> [...]
    > firmie (100 kolejnych numerow), wciskajac jakas tam oferte wycieczek i
    > hoteli. Ciekawe jak mialem mu to powiedziec ze to co robi jest

    Jakbyś mu powiedział, to pewnie by spytał:
    - Czy to firma x*?
    - Nie.
    - A to pomyłka, przepraszam.
    i tak 100 razy ;)

    * (x != Twoja firma)

    --
    Bartłomiej Leszak
    <b...@w...wp.pl>

  • 9. Data: 2005-07-19 19:49:57
    Od: gito <g...@n...student.pr.radom.pl>

    Bartłomiej Leszak napisał(a):

    > Jakbyś mu powiedział, to pewnie by spytał:
    > - Czy to firma x*?
    > - Nie.
    > - A to pomyłka, przepraszam.
    > i tak 100 razy ;)
    >
    > * (x != Twoja firma)

    Tez tak mialem automat obdzwonil cala firme
    jak pronosiles sluchawke zaczynal gadke o hotelu gdzies ....
    nie pytal sie czy to firma czy nie poprostu dzwonil z numeru zastrzezonego

    --
    gito

  • 10. Data: 2005-07-20 15:15:05
    Od: Maciej Lopacinski <M...@a...pl>

    Steven Jurczyk wrote:

> [...]
    > firmie (100 kolejnych numerow), wciskajac jakas tam oferte wycieczek i
    > hoteli. Ciekawe jak mialem mu to powiedziec ze to co robi jest

    Trzeba było zgłosić do UOKiKu naruszenie ustawy o ochronie praw
    konsumentów, a do URTiPu naruszenie prawa telekomunikacyjnego. Te organy
    mogą wszcząć postępowanie przeciwko spamerowi, ale muszą mieć oficjalne
    zgłoszenie.