  • Data: 2016-09-23 20:20:30
    Temat: Re: Olej silnikowy w samochodzie czy jest tak ważny?
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-09-23 o 11:23, Bolko pisze:
    > Rozglądam się za kupnem samochodu.
    > Łażę po różnych forach samochodowych.
    > Ludzie mają różne problemy, ale z reguły wątek z olejem
    > silnikowym to ma postów od cholery i trochę.
    >
    > Powiem szczerze że ja to w swoim wymieniam jak wymieniam.
    > A na forach dyskusje czy co 10 tys czy 15.
    > Nie przesada to jest?

    Jest ważny, mi się też wydawało że jak będę lał Elfa Evolution SRX 5W30
    do Toyoty (benzyna 2.0) tak samo jak lałem do Meganki, Laguny czy Alfy
    to będzie git.
    A się okazało po 30kkm (wymieniam co 10kkm) że silnik zaczął palić go 8
    litrów na 10 tyś km.

    Teraz leję LM TopTec 4300 5W30 i po na razie 12kkm wszystko wraca do
    normy, czyli bańka 5 litrów starcza od wymiany do wymiany (wymiana to 4
    litry).

    --
    Irokez