  • Data: 2014-08-24 15:08:12
    Temat: Re: Olympus czy co innego
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Am Sonntag, 24. August 2014 14:54:22 UTC+2 schrieb fifak:

    > niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego, przecież sezon się skończył i powinny
    >
    > być wyprzedaże...

    na ogol decydujace znaczenie maja roznice kursowe.
    jesli zlotowka w stosunku do walut zachodnich ulegla oslabieniu - towary importowane
    drozeja. Wahanie kursu rzedu 10 % w ciagu paru miesiecy - czyli dosyc istotne dla
    ceny towaru - nie jest niczym nadzwyczajnym.
    vat w momencie importu odrowadzany jest po aktualnym kursie w chwili importu,
    sprzedajacy dostaje go dopiero w chwili sprzedania od kupujacego - 23 % obarczone
    jest dalszem ryzykiem kursowym.
    rzecz jasna rowniez podaz /popyt , kalkulacje sklepu sprzedjacego tez nie sa bez
    znaczenia.

    w sumie towary musza drozec . Zainteresowane jest tym panstwo , gdyz wyzsze ceny
    oznaczaja wyzsze przychody z tytuluz podatkow dla panstwa - a z nich panstwo sie
    utrzymuje.
    generanie spadek cen musialby doprowadzic do upadku panstwa .
    jesli cos stanieje , to w tym samym czasie musi sie pojawic cos odpowiednio
    drozszego.