  • 1. Data: 2014-08-23 16:59:57
    Temat: Olympus czy co innego
    Od: fifak <f...@o...pl>

    Hmm początkowo zrażony do aparatu olympus XZ10 (niestety trafiłem na
    awaryjny egzemplarz) po przebraniu kilku innych modeli stwierdzam że nie
    ma nic lepszego w tej cenie a porównując zdjęcia ten aparat był rewelacyjny.
    Niestety patrzę że XZ10 zniknęły ze sklepów i ciężko kupić czarną wersję.

    Pytania:
    czy jest cos lepszego niż XZ 10 w tej cenie?
    czy olympus zamierza niedługo wprowadzić następcę tego modelu?

  • 2. Data: 2014-08-23 20:01:41
    Temat: Re: Olympus czy co innego
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-08-23 16:59, fifak pisze:
> [...]
    >
    > Pytania:
    > czy jest cos lepszego niż XZ 10 w tej cenie?
    > czy olympus zamierza niedługo wprowadzić następcę tego modelu?

    Jakoś nie widzę problemów z dostępnością czarnej wersji XZ-10.
    Jeżeli brak rawów i nieco ciemniejszy obiektyw na długim końcu Ci nie
    przeszkadzają, to za połowę ceny tego Olka niezłym wyborem może być Benq
    G1 (serio piszę).

    --
    marcin

  • 3. Data: 2014-08-23 20:51:29
    Od: fifak <f...@o...pl>

> [...]
    > Jeżeli brak rawów i nieco ciemniejszy obiektyw na długim końcu Ci nie
    > przeszkadzają, to za połowę ceny tego Olka niezłym wyborem może być Benq

    nie wiem jak to napisać:

    ten G1 jak na cenę 350zł przy tych funkcjach i konstrukcji to potężny
    sprzęt ALE - mam go :) - i między XZ10 jest PRZEPAŚĆ jak kanion kolorado

    jeszcze myślałem o canonie S120 ale cena 1200zł powala no i przy tym
    budżecie jest już co wybierać

    chyba pozostaje polować na XZ10 za 700zł bez względu na kolor...

  • 4. Data: 2014-08-23 21:00:05
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-08-23 20:51, fifak pisze:

    > jeszcze myślałem o canonie S120 ale cena 1200zł powala no i przy tym
    > budżecie jest już co wybierać

    No przy cenie 1200 zł S120 to byłby słaby wybór.

    > chyba pozostaje polować na XZ10 za 700zł bez względu na kolor...

    No ale co tu polować, przecież czarne XZ-10 leżą na allegro, są w
    Saturnie, MediaMarkt, Euro.

    --
    marcin

  • 5. Data: 2014-08-24 07:17:37
    Od: fifak <f...@o...pl>

    > No ale co tu polować, przecież czarne XZ-10 leżą na allegro, są w
    > Saturnie, MediaMarkt, Euro.

    konkretnie:

    w saturnie media i euro ostatnie sztuki z wystawy

    na allegro jakieś sztuki bez polskiej instrukcji 12 miesięcy gwary czyli
    dystrybucja nie PL

    jedna osoba sprzedaje dwie sztuki niby PL ale wątpliwy prywatny
    sprzedający i wątpliwe pochodzenie sprzętu

  • 6. Data: 2014-08-24 12:09:35
    Od: fifak <f...@o...pl>

    W dniu 2014-08-24 07:17, fifak pisze:

    > konkretnie:
    >

    > w saturnie media i euro ostatnie sztuki z wystawy

    ten aparat znika w oczach, jeszcze wczoraj był w ajkomp biały za 698
    dzisiaj już nie ma

  • 7. Data: 2014-08-24 12:18:43
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-08-24 12:09, fifak wrote:

    > ten aparat znika w oczach, jeszcze wczoraj był w ajkomp biały za 698
    > dzisiaj już nie ma

    Podobnie jest z XZ-2, tanial z miesiaca na miesiac a teraz idzie w gore.

  • 8. Data: 2014-08-24 14:54:22
    Od: fifak <f...@o...pl>

    > Podobnie jest z XZ-2, tanial z miesiaca na miesiac a teraz idzie w gore.

    niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego, przecież sezon się skończył i powinny
    być wyprzedaże...

  • 9. Data: 2014-08-24 15:08:12
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Sonntag, 24. August 2014 14:54:22 UTC+2 schrieb fifak:

    > niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego, przecież sezon się skończył i powinny
    >
    > być wyprzedaże...

    na ogol decydujace znaczenie maja roznice kursowe.
    jesli zlotowka w stosunku do walut zachodnich ulegla oslabieniu - towary importowane
    drozeja. Wahanie kursu rzedu 10 % w ciagu paru miesiecy - czyli dosyc istotne dla
    ceny towaru - nie jest niczym nadzwyczajnym.
    vat w momencie importu odrowadzany jest po aktualnym kursie w chwili importu,
    sprzedajacy dostaje go dopiero w chwili sprzedania od kupujacego - 23 % obarczone
    jest dalszem ryzykiem kursowym.
    rzecz jasna rowniez podaz /popyt , kalkulacje sklepu sprzedjacego tez nie sa bez
    znaczenia.

    w sumie towary musza drozec . Zainteresowane jest tym panstwo , gdyz wyzsze ceny
    oznaczaja wyzsze przychody z tytuluz podatkow dla panstwa - a z nich panstwo sie
    utrzymuje.
    generanie spadek cen musialby doprowadzic do upadku panstwa .
    jesli cos stanieje , to w tym samym czasie musi sie pojawic cos odpowiednio
    drozszego.

  • 10. Data: 2014-08-24 19:36:13
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-08-24 12:09, fifak wrote:
    > ten aparat znika w oczach, jeszcze wczoraj był w ajkomp biały za 698
    > dzisiaj już nie ma

    Za miesiąc są największe w roku targi foto, na których standardowo
    następuje mnóstwo premier. Aktualnie "znika w oczach" bardzo wiele
    aparatów.

    Osobną kwestią jest to, że od jakiegoś czasu ludzie zaczynają
    podejrzewać, że Olympus będzie wygaszał serię XZ (i najniższą: V).
    XZ-2 także znika.

    Oba aparaty są już "out of stock" w niektórych dużych sklepach.
    Na amazon jest po kilka sztuk i nie ma tradycyjnej informacji, że
    będą dostawy. Czyli pewnie nie będzie.

    Może za miesiąc będą XZ-20 i XZ-3. A może Oly chce się skupić na
    MILC i aparatach wodoodpornych.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski