  • Data: 2014-10-26 20:50:25
    Temat: Re: Op-amp, sztuczna masa, rezystory
    Od: g...@s...invalid (Gof) szukaj wiadomości tego autora

    Gof <g...@s...invalid> wrote:

    > Przyszła dziś paczka z Ferystera (3 rdzenie i DNE 0.7), ale jest ryzyko,
    > że będę musiał odłożyć temat do końca listopada (bo szykuje mi się inna

    Jednak nie odłożyłem. No cóż, wygląda na to, że wszystko działa tak, jak
    powinno :)

    Kilka pomiarów gotowego już układu.

    1. Częstotliwość (mierzona na bramkach tranzystorów) zamiast założonego
    54kHz wynosi 60kHz, pewnie dlatego, że zamiast kondensatora 1n użyłem
    2x470p. Mam nadzieję, że to nie problem dla transformatora?

    2. Stan bez obciążenia: Uwe=13.8V Iwe=650mA Uwy=75.7V. To normalne, że
    układ bez obciążenia na dzień dobry bierze pół ampera? Na co to idzie?
    Na magnesowanie rdzenia? Prąd jest pobierany przez część wysokoprądową
    (mosfety i transformator), nie przez sterownik.

    3. Obciążenie (130W - takie akurat miałem): Uwe=13.1V Iwe=11.12A Uwy=54.4V
    Iwy=2.4A. Mówiłeś, że napięcie wyjściowe spadnie po obciążeniu, ale
    właściwie dlaczego tak się dzieje? Na czym są wtedy większe spadki?
    Klęknięcie zasilacza pomijam, przy 13.1V spodziewałem się 71.8V.

    4. Zauważyłem, że mosfety grzeją się bardziej, niż myślałem (myślałem,
    że głównie będą grzały się diody, a tymczasem mosfety robią się ciepłe
    mniej więcej tak, jak diody). Tak ma być, czy np. mam za duże rezystory
    do bramek (19.5R)?

    Pozdr.

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;