  • Data: 2014-10-26 22:11:05
    Temat: Re: Op-amp, sztuczna masa, rezystory
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Gof,

    Sunday, October 26, 2014, 8:50:25 PM, you wrote:

    > Jednak nie odłożyłem. No cóż, wygląda na to, że wszystko działa tak, jak
    > powinno :)

    Cieszę się :)

    > Kilka pomiarów gotowego już układu.
    > 1. Częstotliwość (mierzona na bramkach tranzystorów) zamiast założonego
    > 54kHz wynosi 60kHz, pewnie dlatego, że zamiast kondensatora 1n użyłem
    > 2x470p. Mam nadzieję, że to nie problem dla transformatora?

    Dobry dowcip ;)

    > 2. Stan bez obciążenia: Uwe=13.8V Iwe=650mA Uwy=75.7V. To normalne, że
    > układ bez obciążenia na dzień dobry bierze pół ampera? Na co to idzie?
    > Na magnesowanie rdzenia? Prąd jest pobierany przez część wysokoprądową
    > (mosfety i transformator), nie przez sterownik.

    Nie odpowiem Ci nie widząc, w którym miejscu włączyłeś amperomierz i
    jak dobre masz kondensatory w układzie. Często zdarza się, że składowa
    szybkozmienna z niezbyt dobrze zablokowanego zasilania fałszuje pomiar
    prądu. Musisz też pamiętać o tym, że nie używasz PWM, w związku z tym
    masz stałe straty związane z przełączaniem tranzystorów.
    Masz też stałe straty w gasikach.

    > 3. Obciążenie (130W - takie akurat miałem): Uwe=13.1V Iwe=11.12A Uwy=54.4V
    > Iwy=2.4A. Mówiłeś, że napięcie wyjściowe spadnie po obciążeniu, ale
    > właściwie dlaczego tak się dzieje? Na czym są wtedy większe spadki?
    > Klęknięcie zasilacza pomijam, przy 13.1V spodziewałem się 71.8V.

    Źle się spodziewałeś - nie wziąłeś pod uwagę wypełnienia. A napięcie
    pod obciążeniem jest proporcjonalne właśnie do niego.

    > 4. Zauważyłem, że mosfety grzeją się bardziej, niż myślałem (myślałem,
    > że głównie będą grzały się diody, a tymczasem mosfety robią się ciepłe
    > mniej więcej tak, jak diody). Tak ma być, czy np. mam za duże rezystory
    > do bramek (19.5R)?

    IRFZ44 nie są rewelacyjne. Możesz spróbować zmniejszyć trochę
    rezystory bramkowe i sprawdzić na jałowym, czy zmniejszył się istotnie
    pobór mocy.

    --
    Best regards,
    RoMan