eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpony zimowe i problem z uślizgiwaniem Aurisa 1.4 D4D › Re: Opony zimowe i problem z uślizgiwaniem Aurisa 1.4 D4D
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opony zimowe i problem z uślizgiwaniem Aurisa 1.4 D4D
    Date: Mon, 15 Dec 2014 17:37:43 +0000 (UTC)
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 28
    Message-ID: <s...@n...istnieje>
    References: <m6mbiv$rdi$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <m6mjlj$m6s$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    Reply-To: jp-at-jp-pl-eu-org
    NNTP-Posting-Host: trek.rallypl.eu.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1418665063 13645 2001:6a0:200:837b:224:1dff:fed0:57bd
    (15 Dec 2014 17:37:43 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 15 Dec 2014 17:37:43 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/1.0.2 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2552177
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <1...@p...pl.invalid>
    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Opowiadasz dziwne rzeczy - jeśli się uślizguje już tył, to zdjęcie
    > nogi z gazu w FWD powoduje natychmiastowe odciążenie tyłu i obrót.
    > Fizyki nie oszukasz. Tylko dlaczego miałby się przy delikatnej jeździe
    > uślizgiwać tył?

    Nie demonizujmy.

    W zależności od przyczepności (pochodzącej od nawierzcnhi, opon itd.)
    i metody wprowadzenia, poślizg może wystąpić także przy _stosunkowo_
    niewielkiej prędkości.

    Zwłaszcza jeśli taki poślizg jest niewielki, to wtedy faktycznie
    ujęcie gazu może poskutkować opanowaniem sytuacji, bo transfer masy
    będzie niewielki, a zmniejszenie prędkości wystarczające do odzyskania
    przyczepności z tyłu.

    Natomiast takiego odruchu przy przednim napędzie i poślizgu
    nadsterownym na pewno warto się pozbyć (a przede wszystkim oduczyć się
    wywoływania sytuacji, w której destabilizujemy samochód przez
    nieodpowiednią pracę rąk i nóg), bo w sytuacji bardziej podbramkowej
    może kiedyś niepostrzeżenie pozbawić życia.


    --
    Jacek Politowski

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: