    From: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Optymalizacja pracy CO
    Date: Wed, 23 May 2012 12:38:17 +0200

    PeJot wrote:

    > MZ regulatory termostatyczne powinny szybko reagować na obce źródła
    > ciepła, a nie równoważyć instalację.
    >
    > Regulatory mam wszędzie, ale te gazowe/cieczowe to dosyć prymitywne
    > urządzenia o stałej czasowej liczonej w godzinach. No i jakoś nie
    > wyobrażam sobie, by głowica jednego producenta w 100% dobrze
    > pracowała z zaworem innego producenta. Głowice elektroniczne
    > szybsze, ale droższe, za to z reguły mają funkcję samoadaptacji do
    > zaworu. W sumie mógłbym dać głowice elektroniczne w pomieszczeniach
    > wystawionych na regularne, intensywne nasłonecznienie, ale warto by
> [...]

    hydraulika i ogrzewanie grzejnikami to nie to co robię zawodowo ale
    zajmuję się wentylacją czyli dosyć pokrewnie jeżeli chodzi o
    ogrzewnictwo
    wracając do tematu: w domu raczej nie jesteś w stanie kupić gotowego
    systemu który reagowałby na nasłonecznienie, wiatr czyli dalsza
    dyskusja w tym kierunku jest raczej akademicka
    żeby uwzględnić wszystkie możliwości nalerzy zastosować regulatory PID
    ( wszystkie stopnie), głowica mechaniczna to tylko P (teoretycznie) z
    dużą bezwładnością na dodatek
    głowice elektroniczne to nadal P z mniejszą bezwładnością ( nie
    rozumiem czemu nie PI przynajmniej)
    nie wiem jak załatwić sprawę otwarcia okna ( przeciągu), dodatkowy
    czujnik otwarcia okna - jak go spiąć z resztą bo sam sygnał otwarcia
    nic nie daje. To jest tylko techniczna część tematu, pozostaje jeszcze
    część finansowa, przeciętny użytkownik wymięknie w połowie tego tematu
    jak nie wcześniej.

    jeffrey