-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Optymalna prędkość w trasie
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <q40sas$1n0$1@node2.news.atman.pl>
<f...@4...com>
<q40tg3$47u$1@node1.news.atman.pl>
<6...@4...com>
<q410le$7a0$1@node1.news.atman.pl>
<5c640cfe$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
From: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>
Date: Wed, 13 Feb 2019 13:43:04 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.2.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5c640cfe$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl-PL
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 31
Message-ID: <5c6410d8$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 193.0.80.79
X-Trace: 1550061784 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 516 193.0.80.79:56452
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2649965
[ ukryj nagłówki ]W dniu 13.02.2019 o 13:25, J.F. pisze:
> Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:q410le$7a0$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 2019-02-13 o 12:37, r...@k...pl pisze:
>>>>> Ekonomicznie to będzie jak nawolniej -- ale ze względu na
>>>>> obciążenia silnika
>>>>> podobno lepiej nie jechać poniżej 70km/h. Czyli 70km/h. Realizuj
>>>>> teraz na
>>>>> autostradzie :)
>>>
>>>> Zdecyduj się, jak najwolniej, czy jednak 70km/h?
>>
>>> Z punktu widzenia samego zużycia paliwa to jak najwolniej.
>
>> Nie wydaje mi się, aby przejechanie przez 20 godzin na 1 biegu 100km
>> zużyło mniej benzyny niż jazda przez godzinę 100km/h.
>
> I dobrze Ci sie wydaje.
>
> Moj dieselek pali na wolnych obrotach ok 1.2l/h
Dużo jakoś albo samochód duży - fabia mi pali 0.7 l/h (plus 0.5 l/h
klima w upał).
Ale to jest 1.7 l/100 przy 70 km/h i 0.85 l/100 przy 140 km/h.
Czyli jadąc dwa razy szybciej oszczędzasz 0.85 l/100 na opory silnika,
ale zużycie na popychanie samochodu do przodu rośnie pewnie z 4 l/100 do
8 l/100 (albo i bardziej, opór powietrza rośnie 4 razy), więc
sumarycznie masz 5.7 kontra 8.85...
MJ
Następne wpisy z tego wątku
- 13.02.19 13:49 Adam
- 13.02.19 13:52 p...@g...com
- 13.02.19 13:58 Myjk
- 13.02.19 14:08 J.F.
- 13.02.19 14:10 J.F.
- 13.02.19 14:15 Liwiusz
- 13.02.19 14:18 r...@k...pl
- 13.02.19 14:21 r...@k...pl
- 13.02.19 14:21 r...@k...pl
- 13.02.19 14:27 Liwiusz
- 13.02.19 15:37 Mateusz Viste
- 13.02.19 15:56 r...@k...pl
- 13.02.19 17:55 SW3
- 13.02.19 17:59 Budzik
- 13.02.19 18:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław