  • Data: 2019-01-21 09:20:57
    Temat: Re: Orange Neofon i bramka SIP
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ok, nadal męczę się z tym tematem i nadal nie udało mi się skonfigurować
    bramki, jednak zebrałem trochę informacji. Stosuję poniższą konfigurację.

    SIP proxy: neofon.tp.pl
    SIP port: 5060
    User ID/login: numer telefonu poprzedzony "48" i numerem kierunkowym
    Hasło: otrzymane od Orange
    User Auth ID: numer telefonu jak powyżej z dołączona domeną @neofon.tp.pl
    Use Auth ID: yes

    Ustawienia te nazywają się różnie w różnych bramkach i programach,
    jednak sens ten sam.

    W każdym razie objawy są następujące:
    1) Dwa różne egzemplarze PAP2 wyświetlają komunikat "can't connect to
    login server".
    2) Siemens Gigaset z funkcją SIP także nie może się zalogować.
    3) SIPDroid nie może się zalogować, zwracając kod błedu 403.
    4) Linuksowy klient SIP także nie mógł się zalogować, chyba także
    wywalał 403.

    Jeden raz udało mi się osiągnąć połowiczny sukces. Tuż po resecie hasła
    przez Orange bramka w cudowny sposób się zalogowała. Byłem w stanie
    wybrać numer z mojego domowego telefonu, ale przychodzące połączenia już
    nie działały. Efekt taki utrzymywał się tylko przez chwilę - już nie
    pamiętam czy przestało działać samo z siebie, po resecie braki czy w
    wyniku zmiany jakiegoś ustawienia. Nie udało mi się tego efektu już
    nigdy potem zreplikować.

    Ktoś ma jakiś pomysł?

    Chyba w ramach testu wygrzebię z pudła router od Orange i zobaczę czy na
    nim ta usługa faktycznie działa. Może operator ciągle nie skonfigurował
    czegoś po swojej stronie?

    A może to NAT na routerze w czymś przeszkadza?