    From: foto-net <i...@f...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Ostrzeżenie przed firmą Foto-Net z Sopotu
    Date: Sat, 13 Mar 2010 23:37:47 +0100

    Witam Pani Tomku.

    > Ja zamówiłem tydzień temu w lider24/bluefoto C85 1.8. Wg zapewnień na
    > stronie sklepu i aukcjach allegro obiektyw miał byc dostępny w 4 dni.
    > Na drugi dzień dostałem maila z informacją że jak wpłacę gotówkę to
    > obiektyw dostanę w 4 dni a jak chcę zapłacić przy odbiorze to muszę
    > czekać 1,5 tygodnia.

    Zwracam uwagę, ze to działanie niezgodne z prawem i conajmniej dziwne.
    Jeśli sklep wymusza płatność z góry słabo to wygląda. Pozwoliłem sobie
    poszukać opinii w sieci na temat tego nowego sklepu, oto na co natrafiłem:
    http://www.cyberfoto.pl/hyde-park/104834-opinie-o-sk
    lepie-lider24.htm
    faktem jest, maja tanio. Bardzo tanio a w niektórych przypadkach
    niemożliwie tanio. Ale ja nie oceniam. Nie oni pierwsi i nie ostatni.
    Nie pierwszy i nie ostatni świeży sklep pojawia się, pozycjonuje na
    ceneo i znika po roku.

    > Niestety chcemy tanio, mamy ceneo więc sklep mający
    > w ofercie sprzęt o 0,05 % taniej ma szanse utrzymać się na rynku. Chyba
    > już nikogo nie dziwi brak sprzętu na półkach. Byłem w foto net podpinać
    > kilka razy obiektyw i nigdy nic nie kupiłem poniewaz ten sam sprzęt
    > mogłem kupić sporo taniej w sieci.

    No cóż, sprzęt jednak u nas był od ręki, miło nam, że na coś się
    przydaliśmy.

    > W 3M mamy Media Markt w którym 70-300
    > potrafi kosztować 300zł więcej od elki 70-200, mamy foto net z cenami
    > średnio 10-15% wyższymi

    No tutaj akurat lekka przesada.

    > od ceneo w dodatku czynny w godzinach pracy
    > większości fotografów :) No i mamy cyfrowe.pl gdzie ceny są średno
    > wyższe o kilkaset zł od rynkowych, ale i są takie kwiatki jak 17-85 w
    > 100% wyższej cenie. W ostatnim czasie ceny dosyć często się zmieniajż,
    > nie wyobrażam sobie żeby sklep mający kilka tys pozycji był w stanie na
    > bieżąco kontrolować ceny i dostępność towaru

    I tu ma Pan rację, stąd nieporozumienia tym bardziej, że w większości
    przypadków kontrola opiera się o awaryjne firmy zewnętrzne i suma błędów
    gotowa. Cyfrowe.pl oferuje spory pakiet usług dodanych, warsztaty etc.
    ceny mają faktycznie dość wysokie ale zawsze można porozmawiać w sklepie
    na temat cen. My jak i oni mamy spory odestek klientów, którzy
    przychodzą się pobawić a kupują gdzie indziej. Spory odsetek również
    takich co po takich zakupach wracają jednak bogatsi o przykre
    doświadczenia z konkretną stratą finansową.

    Irek