    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 14 Nov 2016 03:22:20 -0800 (PST)
    Subject: Re: Osuszacz
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 listopada 2016 20:09:44 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

> [...]
    > temperature powietrza, dzieki czemu wilgotnosc wzgledna przekraca 100%
    > i nadmiar wody
    > sie skrapla i mozna wylac do kanalizacji (albo dac zonie do zelazka).
    >
    > I jak sie potem podgrzeje do pierwotnej temperatury, to wody w
    > powietrzu bedzie mniej bylo na wlocie.
    > A jak sie jeszcze powietrze podgrzeje , to procentow bedzie jeszcze
    > mniej.
    >
    > Jak tylko podgrzejesz, to procenty owszem, spadna, ale bezwgledna
    > wilgotnosc taka sama.
    > Grozi skropleniem na zimniejszych czesciach pomieszczenia.

    Ta grzałka w osuszaczu nie jest po to żeby było miło, tylko żeby ogrzane dodatkowo
    powietrze ogrzało też ściany, czyli przyspieszyło parowanie. Mieszkałem parę lat na
    parterze angielskiego domu, miałem taki pokojowy osuszacz non stop włączony. Jak jest
    w pokoju za zimno, to wilgotność nigdy nie spada, osuszacz ma marną skuteczność.
    Trzeba zrobić ciepło, dopiero wtedy coś uzbiera. U mnie jak kaloryfer był chłodny
    (temperatura powietrza w pokoju 17C) to przez tydzień nie nazbierał się nawet jeden
    pojemnik, a jak miałem ciepło (23C) to codziennie wylewałem półtora zbiornika
    dwulitrowego. W osuszaczu był dwustuwatowy kompresor na freon.