  • 1. Data: 2016-11-11 22:31:29
    Temat: Osuszacz
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Jak szybciej usunę wilgoć z powietrza? Gdy osuszacz ma włączone grzanie
    wydmuchiwanego powietrza czy przy wyłączonym?
    Osuszacz ma odszranianie.

    Robert

  • 2. Data: 2016-11-11 23:49:06
    Temat: Re: Osuszacz
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 11 listopada 2016 22:32:00 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Jak szybciej usunę wilgoć z powietrza?

    Wtedy kiedy wilgotność bezwzględna jest najwyższa, czyli musisz fest nagrzać.
    Wszyztko jedno czym nagrzejesz, kaloryferami czy grzałką w osuszaczu.

  • 3. Data: 2016-11-12 00:00:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-11-11 o 23:49, Konrad Anikiel pisze:

    > Wtedy kiedy wilgotność bezwzględna jest najwyższa, czyli musisz fest nagrzać.
    Wszyztko jedno czym nagrzejesz, kaloryferami czy grzałką w osuszaczu.

    Ok. Ale muszę to przetrawić. Objętość powietrza taka sama, wody w nim
    tyle samo, tylko ta temperatura inna... Dlaczego na zimnym parowniku
    szybciej wkropli się z ciepłego niż z zimnego powietrza?

    Robert

  • 4. Data: 2016-11-12 09:16:09
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 12 listopada 2016 00:00:04 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

> [...]
    > tyle samo, tylko ta temperatura inna... Dlaczego na zimnym parowniku
    > szybciej wkropli się z ciepłego niż z zimnego powietrza?

    Bo w cieplejszym powietrzu rozpuści się więcej pary z mebli, ścian, podłogi itd.

  • 5. Data: 2016-11-12 09:49:38
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-11-12 o 09:16, Konrad Anikiel pisze:

    Wszyztko jedno czym nagrzejesz, kaloryferami czy grzałką w osuszaczu.

    > Bo w cieplejszym powietrzu rozpuści się więcej pary z mebli, ścian, podłogi itd.

    To wiem, że wilgoć ze ściany szybciej przejdzie do ciepłego powietrza.
    Ale interesuje mnie sama wilgoć w powietrzu, bez uwzględniania
    uzupełniania jej wilgocią ze ściany.
    Teoretyzując. Mamy nieskończenie wielkie pomieszczenie. Czy na prędkość
    wykraplania się wody w osuszaczu wilgotnego powietrza ma wpływ
    temperatura powietrza?

    Robert

  • 6. Data: 2016-11-12 10:02:39
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 12 listopada 2016 09:49:33 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

> [...]
    > Teoretyzując. Mamy nieskończenie wielkie pomieszczenie. Czy na prędkość
    > wykraplania się wody w osuszaczu wilgotnego powietrza ma wpływ

    No więc powtórzę: wpływ ma wilgotność bezwzględna. Która jest funkcją temperatury.

  • 7. Data: 2016-11-12 10:15:16
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Chyba już wiem.
    W tej samej objętości jest więcej wody przy wyższej temperaturze.
    Osuszasz w tym samym czasie przepuści tyle samo powietrza, ale to
    cieplejsze powietrze ma więcej wody.

    Robert

  • 8. Data: 2016-11-12 10:47:28
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 12 listopada 2016 10:15:14 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Chyba już wiem.
    > W tej samej objętości jest więcej wody przy wyższej temperaturze.
    > Osuszasz w tym samym czasie przepuści tyle samo powietrza, ale to
    > cieplejsze powietrze ma więcej wody.

    Zgadza się z jednym zastrzeżeniem: nie "jest więcej wody", tylko "może być". Przy
    założeniu że ma skąd odparować. Nie wiem co tam znowu kombinujesz, więc nie chcę Cię
    wprowadzić w błąd.

  • 9. Data: 2016-11-12 11:04:23
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-11-12 o 10:47, Konrad Anikiel pisze:

    > Zgadza się z jednym zastrzeżeniem: nie "jest więcej wody", tylko "może być". Przy
    założeniu że ma skąd odparować. Nie wiem co tam znowu kombinujesz, więc nie chcę Cię
    wprowadzić w błąd.

    Nic nie kombinuję. Pomalowałem całe piętro w mieszkaniu, i woda zaczęła
    ciec po oknach. A że mam taki duży przemysłowy osuszacz to go wtachałem
    i włączyłem. Ma funkcję grzania, to się zacząłem zastanawiać, czy jest
    ona po to, aby było cieplej, czy po to, aby sprawniej osuszał.

    Robert

  • 10. Data: 2016-11-12 11:20:00
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    > czy po to, aby sprawniej osuszał.

    Właśnie po to. Z cieplejszej ściany szybciej paruje woda, a w cieplejszym powietrzu
    zmieści się więcej pary.