eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOwalizacja cylindrów. › Re: Owalizacja cylindrów.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Owalizacja cylindrów.
    Date: Sat, 26 Jun 2010 23:58:00 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 30
    Sender: n...@n...onet.pl
    Message-ID: <6...@n...onet.pl>
    References: <4c260d8c$0$19166$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1277589481 22273 213.180.130.18 (26 Jun 2010 21:58:01 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 26 Jun 2010 21:58:01 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 195.69.80.7, 10.174.28.53
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.10)
    Gecko/20100504 Firefox/3.5.10
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2292448
    [ ukryj nagłówki ]

    > Zmierzyłem średnicę tłoka i mierzona wzdłuż bloku wynosi 70,80mm, a w
    > poprzek 0,14-0,20mm więcej. Nominalna średnica tłoka to 70,80mm.
    > Pomiary suwmiarką, noniusz 0,02mm, starałem się dokładnie, wyniki były
    > powtarzalne.
    > No więc widać że się cylinder zrobił na jajo, znacznie przekraczające
    > tolerancję 0,035-0,05mm (w zależności od źródła).
    >
    > Teraz pytanie do kogoś z praktyką, czy przy takiej owalizacji:
    > - tylko szlif i nadwymiarowe tłoki (czyli w praktyce pewnie nowy-używany
    > dół silnika)
    > - warto zaryzykować samą wymianę pierścieni i liczyć że się jakoś dotrze
    > - spokojnie można wymienić pierścienie i jeździć.
    >
    >
    > Silnik jest w rajdówce, przebiegi więc niewielkie ale burzliwe.
    > Jakieś tam zużycie oleju mi nie straszne.
    > Generalnie to nie jest apteka, chodzi o to żeby jeździło, nie dymiło i
    > się nie rozpadło.
    Mierzysz tłok a wyciągasz wnioski o wyrobieniu cylindra. Zmierz cylinder. Zmierz
    również nowy tłok w temperaturze pokojowej i drugi raz jak będzie rozgrzany do
    temperatury jaka ma w czasie pracy kiedy silnik jest rozgrzany. A najlepiej kup
    sobie jakąś książkę o silnikach i poczytaj. Może doczytasz w niej dlaczego tłok
    w temperaturze 20 stopni nie jest walcem. Dużo groźniejsza od owalizacji
    cylindra jest jego zbieżność wynikająca z nierównego zużycia. Zbyt duża
    zbieżność odpowiedzialna jest za pękanie pierścieni i spadek mocy przy wysokich
    obrotach, oraz za zwiększone zużycie oleju. Wymiana pierścieni ma sens w
    przypadku gdy zużycie tłoka i cylindra mieści się w tolerancjach fabrycznych .

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: