eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOwalizacja cylindrów. › Re: Owalizacja cylindrów.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.
    dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx01.iad01.newshosting.com!209.197.12.246.MI
    SMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc
    -01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!n
    ot-for-mail
    Date: Sun, 27 Jun 2010 01:13:44 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Owalizacja cylindrów.
    References: <4c260d8c$0$19166$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@n...onet.pl>
    In-Reply-To: <6...@n...onet.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 30
    Message-ID: <4c2689a7$0$17100$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.27.153.167
    X-Trace: 1277594023 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 17100 83.27.153.167:18209
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2292452
    [ ukryj nagłówki ]

    kogutek pisze:
    >> Zmierzyłem średnicę tłoka i mierzona wzdłuż bloku wynosi 70,80mm, a w
    >> poprzek 0,14-0,20mm więcej. Nominalna średnica tłoka to 70,80mm.
    >> Pomiary suwmiarką, noniusz 0,02mm, starałem się dokładnie, wyniki były
    >> powtarzalne.
    >> No więc widać że się cylinder zrobił na jajo, znacznie przekraczające
    >> tolerancję 0,035-0,05mm (w zależności od źródła).
    >>
    >> Teraz pytanie do kogoś z praktyką, czy przy takiej owalizacji:
    >> - tylko szlif i nadwymiarowe tłoki (czyli w praktyce pewnie nowy-używany
    >> dół silnika)
    >> - warto zaryzykować samą wymianę pierścieni i liczyć że się jakoś dotrze
    >> - spokojnie można wymienić pierścienie i jeździć.
    >>
    >>
    >> Silnik jest w rajdówce, przebiegi więc niewielkie ale burzliwe.
    >> Jakieś tam zużycie oleju mi nie straszne.
    >> Generalnie to nie jest apteka, chodzi o to żeby jeździło, nie dymiło i
    >> się nie rozpadło.

    > Mierzysz tłok a wyciągasz wnioski o wyrobieniu cylindra. Zmierz cylinder.

    Mierzyłem cylinder, a pisałem tłok...
    W ogóle to te pomiary coś mi grubo nie takie wyszły, bo z jakimś błędem
    systematycznym wynikającym zapewne z problemów z wepchnięciem suwmiarki
    na miejsce przy pomiarach w poprzek bloku.

    Bo dziś wyciągnąłem silnik z samochodu i jednak z tym owalem nie jest
    tak źle jak pisałem.
    Wyciągnę najpierw tłoki i pomierzę dokładnie całe cylindry.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: