  • Data: 2018-06-24 11:27:18
    Temat: Re: Ożywiam stare żele...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 24 Jun 2018 02:20:31 +0200, HF5BS napisał(a):
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w

    > Roman, spoko, z tych złomów nie zamierzam robić nic szczególnego, choć jeden
    > się obudził i chwilę mi radio pociagnął nawet na nadawaniu, po prostu,
    > traktuję to wylącznie w kategoriach zabawowo-poznawczych, zanim spylę to na
    > złomie i kupię chleb, czy mleko w Biedronce, albo innym zniżkowcu. Niejeden
    > raz już stwierdziłem, że coś, co wygląda na totalne BE, wcale być nim nie
    > musi.

    Akuraz z żelowymi tak jest.
    Chociaz ... moze nie potrafie reanimowac ?

    W UPS powinny miec znakomite warunki pracy, a padaja relatywnie
    szybko.

    > Jak obudzą się wszystkie, to będzie ciekawostka, jak żaden, to
    > wiadomo, że tego należało się spodziewać. Jak jeden, dwa, trzy, to "trafiło
    > się ślepej kurze ziarko". Może np. zrobię eksperyment, że zaleję nie kwachem
    > siarkowym, tylko np. octem, mniejsza o to, że może zadziałą na minutę
    > świecąc tylko małą żaróweczkę.

    Jak masz tego duzo, to sie raczej pobaw w odsiarczanie.
    Jest pare interesujacych pomyslow, godnych sprawdzenia.
    Tylko znow: żel przeszkadza.

    > Może zaleję "kretem" po rozpuszczeniu w
    > wodzie, miejmy tylko nadzieję, że mi to nie zechce się nagle gotować "z

    Zapewne zechce :-)
    A że żelowy - nie wyplukasz kwasu tak łatwo

    > przypierdem", bo ochlapac gały, to trochę niefartownie by było, może roztwór
    > soli kuchennek,

    Chlor chyba kiepsko sie sprawdza, skoro powszechnie uzywaja
    siarkowego.
    Takie eksperymenty to chyba lepiej w zlewce ... i z litem, bo olow
    jest passe :-)
    Albo i z sodem, akumulator sodowo-jonowy bylby warty fortune.

    Albo sodowo-siarkowy, ten mi sie najbardziej podoba ...

    > może proszek do prania, albo mydło? Takie zaciekawione
    > światem małe dziecko "pokaż mi tato". Tyle, ze ja już sobie sam pokażę.
    > Skoro to złom, to straty nie będzie... A może poczekam na desz i deszczówką
    > zaleję, albo kranówą?

    Skoro teraz jawnie pisza, ze stop z Ca, to sie zastanawiam co szkodzi
    kranowa :-)

    J.