    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PIC32MX795F512 + DP83848: Zawieszanie się Ethernetu
    Date: Wed, 28 Feb 2024 19:21:52 +0100

    On 22.02.2024 19:29, Mirek wrote:

    > Może sam układ PHY z przyległościami to powoduje? (...)
    > Musisz testować - przynajmniej dwukrotność najdłuższego czasu między
    > usterkami, później odtworzyć warunki ostatniej usterki i znów czekać.

    Finalnie urządzenie chodziło podłączone do laptopa w Wiresharkiem przez
    trochę ponad tydzień. Problem nie pojawił się ani razu, wszystko
    działało perfekcyjnie stabilnie.
    Potem podłączyłem płytkę do nieco lepszego gigabitowego switcha (TP-Link
    TL-SG1024D). Od tego momentu minęły już prawie trzy doby i jak dotąd
    problem nie wystąpił. Jeszcze za wcześnie, żeby to stwierdzać ze 100%
    pewnością, ale trochę wygląda na to, że źródło problemu jest związane z
    najniższą warstwą. Najwyraźniej znaczenie ma to, co znajduje się po
    drugiej stronie kabla Ethernetowego.
    Awaria nie wystąpiła po podłączeniu crossem do taniej karty USB Ethernet
    wpiętej w laptopa oraz (przynajmniej jak na razie) do lepszego switcha.
    Występowała natomiast w przypadku domowego routera oraz tanich, starych,
    plastikowych 100Mbps switchy TP-Linka.

    Skoro nie udało mi się zebrać ruchu na interfejsie sieciowym samej
    płytki w momencie awarii, w dalszej kolejności spróbuję zrobić kolejną
    najlepszą rzecz - zobaczę jak to wygląda z perspektywy jednego z
    komputerów podpiętych do tego samego switcha w momencie, gdy pada łączność.