  • Data: 2019-09-27 15:49:32
    Temat: Re: POpularno?? j?zyk?w programowania ??
    Od: a...@m...uni.wroc.pl szukaj wiadomości tego autora

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Niemo?liwe! A Brainfucka te? si? da? To czemu nie jest r?wniez brany pod
    > uwag?? Tak on ?liczny, ameryka?ski!

    OK, dziekuje za potwierdzenie: nie wiesz (albo cie nie obchodzi)
    co piszesz.

    > Bywa?? Co najmniej od lat 80 nie pami?tam grama Pascala na systemach
    > wbudowanych cho? oczywiscie nie widzia?em *wszystkich* system?w
    > wbudowanych i niew?tpliwie z zachodnim Texasie na sterownikach automat?w
    > do Coli m?g? taki faktycznie bangla?. Obecnie, jesli jest, to ma pewnie
    > udzia? w rynku na poziomie szumu kwantowego.

    To ze czegos nie widziales nie znaczy ze tego nie ma. Z tego
    co mi wiadomo wiekszosc kodu wbudowango wytworcy traktuja jako
    sekret. Ja kodu w Pascalu nie widzialem, ale dotarlo do mnie
    pare w miare wiarygodnych informacji ze takowy byl rozwijany
    po roku 2000. Udzial w rynku sam w sobie jest malo istotny.
    Istotne jest czy rozwiazanie w konkretnym przypadu dziala
    i co mozna dzieki niemu zyskac.

    > No w?asnie, dlaczego?

    > No tak, to przeciez ZUPE?NIE inny j?zyk, jak si? napisze := zamiast =.
    > Natychmiast poprawia to wszelakie bugi, generuje kod magicznie
    > dzia?aj?cy i krowy daj? wi?cej mleka.
    >
    > Zawsze mnie zastanawia?o sk?d ten pogl?d o lepszo?ci sk?adni pascala nad
    > c. W sumie to identyczne j?zyki, mo?e wi?c wchodzi w rachub? jaka? magia
    > albo inna religia.

    Dosc powazne studium bledow w programach w C stwierdzilo ze
    ok 25% bledow wykrytych po oddaniu programu to bylo bledne uzycie
    =, kiedy mialo byc == (przy tym studium dotyczylo starannie napisanych
    programow, z w miare niska srednia iloscia bledow). W Pascalu
    bardzo trudno zrobic taki blad. Ale skladnia to tylko kawalek,
    semantyka C bazuje na operatorze adresu i arytmetyce wskaznikowej.
    Prawie kazdy inny jezyk jawnie uzywa tablice. Jest tez sprawa
    sprawdzania typow, Pascal to traktuje powazniej.

    --
    Waldek Hebisch