  • Data: 2019-09-26 20:45:44
    Temat: Re: POpularno?? j?zyk?w programowania ??
    Od: a...@m...uni.wroc.pl szukaj wiadomości tego autora

    Maciej Sobczak <s...@g...com> wrote:

    > Tam, gdzie poprawno?? jest kluczowa, nie polega si? na powszechnym przekonaniu o
    mniejszej b??dogenno?ci jakiego? j?zyka. Procesy weryfikacyjne s? zwykle bardziej
    rozbudowane (powiedzmy w stosunku 10:1), ni? proces kodowania. W tym kontek?cie wyb?r
    Pascala nie ma wielkiego uzasadnienia, zw?aszcza je?li z tym wyborem wi??e si? u?ycie
    wymieraj?cego kompilatora albo znikaj?cego z rynku producenta.

    Wycieles kontekst tak ze nie widac o co mi chodzi. Glowna sprawa
    to ze trzeba myslec i uwzgledniac potrzeby, a nie opierac sie
    na niewiele mowiacych tabelkach popularnosci. Co do weryfikacji:
    rozdzielanie kodowania i weryfikacji jest pod wieloma wzgledami
    sztuczne. Po prostu zle napisany program nie da sie zweryfikowac:
    solidna weryfikacja da wynik ze program jest bledny. Mozna
    dyskutowac jak bardzo jezyk wplywa na koszt (i czas) otrzymania
    zweryfikowanego programu. Byc moze masz jakies solidne dane
    wskazujace na to ze jezyk jest nieistotny. Jak na razie ja
    mysle ze jezyk jest istotny (choc argumenty bylyby dlugie
    i moglbys sie z nimi nie zgodzic).

    Co do Pascala: rozpatujac jezyk w izolacji C jest jednym
    z najgorszych jezykow do programowania wbudowanego i
    w szczegolnosci Pascal jest lepszy. Jak sie patrzy na
    calosc to wchodzi wiele innych rzeczy i C ma duze szanse
    wygrac. Ale wybor (C czy inny jezyk) powinien byc
    swiadomy zas bezmyslne wycinanie innych kandydatow
    moze (nie musi) oznaczac utrate okazji by zrobic cos lepiej
    niz konkurencja.

    --
    Waldek Hebisch