    From: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Paluszkowa tragedia?
    Date: Thu, 17 Sep 2009 14:10:18 +0200

    dominik wrote:

    > Hello
    >
    > Mam kilka małych cyfrówek, canona - A60, A70, A75 chyba jeszcze
    > itd. Wszystkie przyjmuja po cztery paluszki. Potrzebuję
    > jakiegoś maleństwa do szybkich zdjęć i postanowiłem wskrzesić
    > owe canoniki, właściwie jeden losowy. Włożyłem akumulatory z
    > lampy - pokazuje że wyładowane. Naładowałem - tak samo -
    > niemalże od razu miganie czerwonego znaczka. Poprosiłem kolegę o
    > kupno w sklepie tanich alkaicznych paluszków - kupił,
    > ale sytuacja jest ta sama. Zdziwiło mnie, że mają tak wszystkie.
    > Próbowałem też i jakiegoś acera (N60 czy jakoś tak) - jedyna
> [...]

    Witaj.

    Po pierwsze: aparaty foto czy lampy, mimo że niekiedy
    teoretycznie mogą pracować na alkalicznych bateriach,
    to dość często na nich odmiawiają pracy, albo działają
    raptem parę zdjęć/błysków.

    Po drugie: jakiś akumulator, wyciągnięty z szuflady po
    paru latach, nie wiadomo jak wcześniej eksploatowany,
    może nadawać się jedynie do poddania go utylizacji -
    bo wyrzucać do śmieci już nie wolno.

    Sugeruje kupić jakieś nowe DOBRE akumulatory (Sanyo
    Eneloop lub jakieś ich odpowiedniki innych firm) ponowić
    próby.

    Ostatnim razem gdy interesowałem się jakie akumulatory
    tego typu są na rynku, to sytuacja wyglądała następująco:

    1) Sanyo Eneloop
    2) GP Recyko+
    3) Panasonic Infinium
    4) Sony CycleEnergy (białe)
    5) Hahnel Synergy
    6) Varta READY2USE
    7) Forever/TF1 Hybra
    8) i Uniross Hybrio produkowane podobno przez
    producenta, który produkuje także "takie" aku dla
    firm Titanium, Varta oraz Ansmann.

    Nazw aku Titanium w tej technologii nie udało mi się "na
    szybko" ustalić, ale potwierdzam że takie aku istnieją,
    pośrednio, w oparciu o strony z opisami produktu czy jak
    wolisz charakterystyki "rewolucyjnych nowych aku", "tego
    typu" Ansmann'owskich nie znalazłem.

    Miła cechą tego typu aku jest to że po roku nadal mają
    około 80%-85% naładowania, więc raz naładowane
    mogą leżeć w pudle jako rezerwa do upadłego. Prócz
    tego mają nieco inną charakterystykę pracy, dzięki
    czemu w większości wypadków lepiej pracują w
    nowoczesnym sprzęcie elektronicznym typu aparaty
    cyfrowe czy lampy błyskowe.

    Podsumowując: dopiero po testach na nowych/dobrych
    aku będziesz wiedzieć w czym może być problem.

    Zakładam milcząco że dysponujesz w miąre przyzwoitą
    ładowarką.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat oraz ludzka
    głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej. Albert