  • 1. Data: 2009-09-17 00:14:53
    Temat: Paluszkowa tragedia?
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Hello

    Mam kilka małych cyfrówek, canona - A60, A70, A75 chyba jeszcze itd.
    Wszystkie przyjmuja po cztery paluszki. Potrzebuję jakiegoś maleństwa do
    szybkich zdjęć i postanowiłem wskrzesić owe canoniki, właściwie jeden
    losowy. Włożyłem akumulatory z lampy - pokazuje że wyładowane. Naładowałem
    - tak samo - niemalże od razu miganie czerwonego znaczka. Poprosiłem
    kolegę o kupno w sklepie tanich alkaicznych paluszków - kupił, ale
    sytuacja jest ta sama. Zdziwiło mnie, że mają tak wszystkie.
    Próbowałem też i jakiegoś acera (N60 czy jakoś tak) - jedyna różnica, że
    do niego włazi po dwa paluszki i tam też jest ten sam problem.

    I teraz: czy te aparaty nieużywane po kilka lat coś są walnięte, czy to ja
    mam pecha do akumulatorów/baterii? Może z czasem głupieje sama ta
    sygnalizacja o wyczerpaniu?
    Już nie wiem. Lampa na takich akumulatorach działa w porządku. Wszystkie
    małpki - głupieją za to koncertowo. Czy ktoś wie w czym tu może być problem?

    Jak to się człowiek przyzwyczaił do wygodnych akumulatorów, które po
    prostu działają, gdzie aparat sygnalizuje ile dokładnie prądu ma.. no i
    nie ma całej tej zabawy.

    d.

  • 2. Data: 2009-09-17 06:14:38
    Temat: Re: Paluszkowa tragedia?
    Od: "Rakan" <n...@p...fm>

> [...]
    >
    > Jak to się człowiek przyzwyczaił do wygodnych akumulatorów, które po
    > prostu działają, gdzie aparat sygnalizuje ile dokładnie prądu ma.. no i

    to naprawde dziwne

    Rak

  • 3. Data: 2009-09-17 07:35:13
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

> [...]
    >
    > Jak to się człowiek przyzwyczaił do wygodnych akumulatorów, które po
    > prostu działają, gdzie aparat sygnalizuje ile dokładnie prądu ma.. no i

    A JA MAM TAK SAMO Z OLKIEM UZ765.
    tylko z dedykowanymi akumulatorkami i nie wiem co jest grane bo w serwisie
    powiedzieli ze nie ma "niekontrolowanego poboru prądu".

    i też mam fajny aparat ale mnie do użycia.

    może zegar systemowy stwierdził ze minął czas eksploatacji ;-D

  • 4. Data: 2009-09-17 09:05:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości
    > Mam kilka małych cyfrówek, canona - A60, A70, A75 chyba jeszcze
    > itd. [...]
    > I teraz: czy te aparaty nieużywane po kilka lat coś są walnięte,
    > czy to ja mam pecha do akumulatorów/baterii?

    IMO pech z bateriami.
    Aparaty sa dosc wymagajace, na byle czym nie pojda.

    > Może z czasem głupieje sama ta sygnalizacja o wyczerpaniu?

    Raczej wysychaja kondensatory elektrolityczne w przetwornicy.

    > Już nie wiem. Lampa na takich akumulatorach działa w porządku.
    > Wszystkie małpki - głupieją za to koncertowo. Czy ktoś wie w czym
    > tu może być problem?

    Trzeba poszukac kogos ze sprawnym aparatem i akumulatorkami i
    sprawdzic.

    J.

  • 5. Data: 2009-09-17 12:10:18
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    dominik wrote:

> [...]
    > Już nie wiem. Lampa na takich akumulatorach działa w porządku.
    > Wszystkie małpki - głupieją za to koncertowo. Czy ktoś wie w

    Witaj.

    Po pierwsze: aparaty foto czy lampy, mimo że niekiedy
    teoretycznie mogą pracować na alkalicznych bateriach,
    to dość często na nich odmiawiają pracy, albo działają
    raptem parę zdjęć/błysków.

    Po drugie: jakiś akumulator, wyciągnięty z szuflady po
    paru latach, nie wiadomo jak wcześniej eksploatowany,
    może nadawać się jedynie do poddania go utylizacji -
    bo wyrzucać do śmieci już nie wolno.

    Sugeruje kupić jakieś nowe DOBRE akumulatory (Sanyo
    Eneloop lub jakieś ich odpowiedniki innych firm) ponowić
    próby.

    Ostatnim razem gdy interesowałem się jakie akumulatory
    tego typu są na rynku, to sytuacja wyglądała następująco:

    1) Sanyo Eneloop
    2) GP Recyko+
    3) Panasonic Infinium
    4) Sony CycleEnergy (białe)
    5) Hahnel Synergy
    6) Varta READY2USE
    7) Forever/TF1 Hybra
    8) i Uniross Hybrio produkowane podobno przez
    producenta, który produkuje także "takie" aku dla
    firm Titanium, Varta oraz Ansmann.

    Nazw aku Titanium w tej technologii nie udało mi się "na
    szybko" ustalić, ale potwierdzam że takie aku istnieją,
    pośrednio, w oparciu o strony z opisami produktu czy jak
    wolisz charakterystyki "rewolucyjnych nowych aku", "tego
    typu" Ansmann'owskich nie znalazłem.

    Miła cechą tego typu aku jest to że po roku nadal mają
    około 80%-85% naładowania, więc raz naładowane
    mogą leżeć w pudle jako rezerwa do upadłego. Prócz
    tego mają nieco inną charakterystykę pracy, dzięki
    czemu w większości wypadków lepiej pracują w
    nowoczesnym sprzęcie elektronicznym typu aparaty
    cyfrowe czy lampy błyskowe.

    Podsumowując: dopiero po testach na nowych/dobrych
    aku będziesz wiedzieć w czym może być problem.

    Zakładam milcząco że dysponujesz w miąre przyzwoitą
    ładowarką.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat oraz ludzka
    głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej. Albert

  • 6. Data: 2009-09-17 16:37:44
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    dominik napisał:
> [...]
    > - tak samo - niemalże od razu miganie czerwonego znaczka. Poprosiłem
    > kolegę o kupno w sklepie tanich alkaicznych paluszków - kupił, ale

    Nie wszystkie tanie alkaliczne paluszki uciągną aparat. Zdarzyło mi się
    ze dwa razy, że kupiłem awaryjnie najtańsze możliwe a potem musiałem się
    fatygować do sklepu jeszcze raz i kupować droższe modele.

    m.
    --
    Histories are more full of examples of the fidelity of dogs
    than of friends - Alexander Pope