eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaParadoks wentylatora › Re: Paradoks wentylatora
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!enother.net!enother.net!enother.net!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-medi
    a.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.
    pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Paradoks wentylatora
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <kTd3e8taI26jNv8%gof@news.chmurka.net> <o2bttb$gpd$1@dont-email.me>
    <mTd3ekmaI26jNv8%gof@news.chmurka.net>
    From: WM <c...@p...onet.pl>
    Date: Thu, 8 Dec 2016 18:32:37 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.5.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <mTd3ekmaI26jNv8%gof@news.chmurka.net>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 23
    Message-ID: <58499938$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.6.131.254
    X-Trace: 1481218360 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 656 83.6.131.254:62509
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 1737
    X-Received-Body-CRC: 3230424504
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:37520
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-12-08 o 16:55, Adam Wysocki pisze:
    > AL <a...@s...tam.pl> wrote:
    >
    >>> Jeśli mamy wentylator, który tłoczy powietrze (np. suszarka lub odkurzacz)
    >>> i zatkamy przepływ powietrza (nieważne czy przed wentylatorem czy za nim),
    >>
    >> no właśnie IMHO, zupełnie się inaczej zachowa jak zatkasz przed (jako
    >> dolot powietrza) i za nim (wylot).
    >
    > Hmm, wnioskuję z zatykania dolotu odkurzacza i wylotu nawilżacza
    > powietrza. W obu przypadkach silnik przyspiesza.
    >

    Gdy nie ma przepływu, to łopatki wentylatora wirują razem z zamkniętym
    w środku powietrzem.
    Raz rozkręcone powietrze wiruje prawie bez strat, więc silnik
    z wirnikiem pracuje tylko na podtrzymanie ruchu wirującego.

    Gdy jest przepływ, to stale silnik z wirnikiem nadaje energię kinetyczną
    coraz to nowym porcjom powietrza.


    WM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: