  • Data: 2009-05-08 22:44:28
    Temat: Re: Parę pytań odnośnie uszkodzonej płyty
    Od: "Doxent" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > - może lepiej podłączać na wylączonym komputerze?
    >
    > - a jak sprawa ma się gdy zastosujemy hp-usb?
    > wtedy ewentualna elektrostatyka załatwi hub, a nie płytę, prawda?

    ja zawsze trzymam się obudowy albo jak jestem w domu ściągam kapcie, dotykam
    bolca w listwie i dopiero wtedy manipuluje przy komputerze. Jeszcze lepiej
    założyć sobie bransoletę uziemiającą ale troche to niewygodne. niepewne
    urządzenia usb testuje na starym kompie z P4 który ma dodatkową kartę USB na
    pci. Wtedy są małe straty jak coś szlag trafi. Hub też jest dobrym pomysłem,
    najlepiej aktywny z własnym zasilaniem tak by nie obciążać płyty oczywiście
    sprawdzony i dobrej firmy bo pełno kiepskiej chińszczyzny która tylko
    szkodzi. Hub bierze na siebie ewentualne ładunki i zwarcia przez co
    zmniejsza się ryzyko.