  • 11. Data: 2011-03-14 12:16:58
    Temat: Re: Pascal
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Mon, 14 Mar 2011 01:15:18 -0700 (PDT), Maciej Sobczak
    <s...@g...com> wrote:
    > Nie wygłupiaj się. Qrczak ma rację - jeśli Pascal nie potrafi
    > obsługiwać tablic o nieznanym statycznie rozmiarze, to nie
    > dość, że to jest średniowiecze, to w ogóle należy
    > zakwestionować jego walory edukacyjne. Przecież to nie
    > jest problem tylko stringów.

    E tam, na pewnym etapie nie jest to taki problem. Jeśli pokazujesz
    procedurę sortującą, to co za różnica, czy sortuje ona tablice
    dowolnej długości, czy tylko tablice 183-elementowe?

    > Uczenie się na czymś takim nie prowadzi do dobrych nawyków,

    Nieprawda, sensowne uczenie się na czymś takim prowadzi do bardzo
    dobrych nawyków.

    > i potem mamy różne WTFy w produkcyjnym kodzie, bo ludziom
    > nawet do głowy nie przychodzą poprawne rozwiązania.

    No ale o czym ty mówisz? Bierzesz kogoś, kto zna tylko same podstawy,
    do pisania produkcyjnego kodu i dziwisz się, że masz WTFy?

    > Dla mnie jest zdumiewające, że z takimi brakami Pascal
    > jest w ogóle promowany. Przecież są lepsze języki, nawet w
    > obrębie tej samej rodziny.

    Zależy do czego lepsze.

  • 12. Data: 2011-03-14 13:32:19
    Od: A.L. <l...@a...com>

    <s...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    >Dla mnie jest zdumiewające, że z takimi brakami Pascal jest w ogóle
    >promowany. Przecież są lepsze języki, nawet w obrębie tej samej

    Drogi Kolego, dyc tlumacze jak dzieciom: nauczanie podstaw
    PROGRAMOWANIA to nie jest o jezyku. To nie jest o PROGRAMOWANIU W
    JEZYKU XXX. Jezyk moze byc jakikolwiek, byle byl prosty. NA
    porzadnych uniwersytetach w ugole nie ma wykladu PROGRAMOWANIE W
    JEZYKU XXX. Podobnie jak na wydiale dziennikarstwa nei ma wykladu
    PISANEI W WORDZIE.

    Natomiast jak idzie o walory edukacyjne, to mozna wiedziec jakie jest
    Kolegi doswiadczenie w tym zakresie?

    Zak na marginesie, Donald Knuth w swoim dziele w ogole nie uzywa
    jezyka wysokiego poziomu, a asemblera do nieistniejacego komputera
    MIX.

    A.L.

  • 13. Data: 2011-03-14 13:48:32
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2011-03-14 14:32, A.L. pisze:

    > Zak na marginesie, Donald Knuth w swoim dziele w ogole nie uzywa
    > jezyka wysokiego poziomu, a asemblera do nieistniejacego komputera
    > MIX.

    Z mojego punktu widzenia (w większości przypadków)
    wolałbym mimo wszytko jakiś pseudokod:)

    A jak to jest w publikacjach naukowych? Jak się przyjmuje
    opisywać algorytmy (wiem, ze po angielsku i dużą ilością
    matematyki;) gdy już taki w tej publikacji się pojawi.

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 14. Data: 2011-03-14 14:00:40
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    A.L. wrote:

> [...]
    >
    > Zak na marginesie, Donald Knuth w swoim dziele w ogole nie uzywa
    > jezyka wysokiego poziomu, a asemblera do nieistniejacego komputera

    To już jest przegięcie w drugą stronę...

  • 15. Data: 2011-03-14 14:24:37
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Mon, 14 Mar 2011 14:48:32 +0100, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:
    > Z mojego punktu widzenia (w większości przypadków)
    > wolałbym mimo wszytko jakiś pseudokod:)

    Tzn. uważasz, że lepiej uczyć programowania bez programowania?

  • 16. Data: 2011-03-14 14:40:43
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2011-03-14 15:24, Andrzej Jarzabek pisze:

    > Tzn. uważasz, że lepiej uczyć programowania bez programowania?

    Mówiliśmy o książce Knutha.

    Na dwóch pierwszych semestrach, czyli 'wstępie' i 'metodach'
    programowania miałem pascala. I nie uczono tam pascala,
    tylko podstaw programowania strukturalnego i algorytmiki.
    Na ASD (algorytmy i struktury danych) Był sam pseudokod,
    nie było do tego 'labu'. Z tego co widzę, od paru lat
    już ma, tak samo jak Algorytmika, gdzie semestr później
    przerabiają drugą połowę Cormena;-)

    Nie uważam, żeby brak labu z ASD jakoś źle na mnie wpłynął
    (ale je nie jestem informatykiem i w życiu ponad okazjonalne
    spojrzenie do Cormana i ASD spółki Banachowski/Diks/Rytter
    nie wychodzę), pewnie było by miło.

    Chyba, że uważasz, ze programowanie to nauka języków.
    Wtedy jest problem, bo kursy poświęcone tym konkretnym
    językom najczęściej maja słabą opinię.

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 17. Data: 2011-03-14 14:40:47
    Od: A.L. <l...@a...com>

    <s...@g...com> wrote:

    >Uczenie się na czymś takim nie prowadzi do dobrych nawyków, i potem
    >mamy różne WTFy w produkcyjnym kodzie, bo ludziom nawet do głowy nie
    >przychodzą poprawne rozwiązania.

    To mniej wiecej tak jakby twierdzi ze pzrez nauczanie wytrzymalosci
    materialow na mechanice, inzynierowie potem w pracy maja klopoty ze
    spawaniem.

    Na studiach nei uczy sie programistow.

    A.L.

  • 18. Data: 2011-03-14 14:49:09
    Od: A.L. <l...@a...com>

    wrote:

> [...]
    >opisywać algorytmy (wiem, ze po angielsku i dużą ilością
    >matematyki;) gdy już taki w tej publikacji się pojawi.

    Nie przypominam sobie przypadku aby w ciagu ostatnich 10 lat w
    publikacji naukowej pojawl sie kod w jakims konkretnym jezyku. NA
    ogol, jezeli juz tzreba, to uzywany jest pseudokod

    A.L.

  • 19. Data: 2011-03-14 14:54:18
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Mon, 14 Mar 2011 09:40:47 -0500, A.L. <l...@a...com> wrote:
    > Na studiach nei uczy sie programistow.

    Wielu znanych mi programistów uczyło się programowania na studiach.

  • 20. Data: 2011-03-14 15:01:41
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 14 Mar 2011 14:54:18 +0000, Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

    > Wielu znanych mi programistów uczyło się programowania na studiach.

    Wielu znanych mi spawaczy ma dyplomy magistrow. Bo za spawanei lepiej
    placa. Spawania nauczyli sie sami.

    Ale to jest aberracja i tak to zjawisko nalezy traktowac. Podobnie jak
    programistow z tytulem magistra.

    A.L.