  • Data: 2009-10-01 17:53:11
    Temat: Re: Pękanie poliwęglanu
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 1 Paź, 18:01, Paweł <p...@n...pl> wrote:

    > 1. Za tym poliwęglanem znajduje się obiektyw kamery. Ważne są więc jego
    > właściwości optyczne.
    > 2. Nie chodzi mi uzyskanie elementu o odpowiednim kształcie.
    > Docelowo pasek poliwęglanu jest przykręcony do walca więc przyjmuje jego
    > kształt. Proszę pamiętać, że pasek ma grubość 0.75 mm. Wygina się już od
    > delikatnego dmuchnięcia.
    > 3. Jak już pisałem przeszkadzają mi pojawiające się po kilku dniach
    > drobne rysy na pasku poliwęglanu gdy jest on zaczepiony do walca.
    >
    > Czy jeśli pęknięcia nie pojawiają się od razu to konieczne ogrzanie
> [...]

    Wygląda na to że ludzie o tym temacie napisali wagon literatury:
    http://www.google.com/search?&q=polycarbonate+%22str
    ess+cracking%22
    Po przejrzeniu kilku linków wydaje mi się że to nawet nie musi być
    jakaś wysoka temperatura, być może trzeba nawinąć w ciepłej wodzie i
    wyjąć dopiero po dłuższym czasie. No i najwyraźniej to jest niedobry
    gatunek poliwęglanu. Tak już ma, a inne nie mają.
    Konrad