    From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Pendrive 16GB - prośba o poradę...
    Date: Sat, 21 Mar 2009 00:29:35 +0100

    Użytkownik "Michal Bien" <m...@u...edu.pl.invalid> napisał w wiadomości
    news:gq16bp$mkv$1@mx1.internetia.pl...

    > A adaptery na pełnowymiarowe i miniSD widziałeś? Jak to ma służyć jako
    > pendrive to takie czytniki-grzmoty wyeliminowane są z zasady - jeśli coś
    > obok jest wpięte w USB to taki czytnik będzie niemożliwy do podłączenia.
    > No chyba że ma nosić ze sobą jeszcze kable albo i hub.

    No patrz, zaglądam do szuflady, wyciągam i długie to jest na 7 cm,
    szerokie na 2,8 cm i grube
    na 0,8 cm. Faktycznie grzmot.

    > Najważniejsza sprawa, ważniejsza od wymiarów - szybkość!
    > Mowa była o SZYBKIM pendrive. Nie pytano o karty do aparatu na wakacje,
    > a o szybki penndrive. A te karty są po prostu wolne, w szczególności
    > przy zapisie.

    Zapis 15 MB/sek to już w sumie standard wsród kart SDHC poważniejszych
    producentów.
    Jak chcesz wydać trochę więcej to kartę z prędkością zapisu 30 MB/sek. też
    kupisz.

    A szybkie CF + adapter to już robi się prawie wielkości

    > małego HDD,

    Nie przesadzaj. Karta jaka jest każdy wie, a czytnik ma... sięgam do
    szuflady... długość 8 cm, szerokość 2,2 cm i grubość 0,8 cm. Kartę wkłada
    się z boku.

    > poza tym jednak stosunkow mało ludzi zabiera "na wakacje"
    > (pół)profesjonalną lustrzankę na CF, a nawet jeśli to nie robi
    > oszczędności na kartach, bo to trochę inny przedział cen.

    To chyba mówisz o takich wakacjach jak płaszczenie dupy na plaży, a
    wieczorem piwko i dyskoteka. Wtedy faktycznie lustrzanka jest niewskazana bo
    i do wody strach wejść, a i po porannym kacu można mieć problem co się stało
    z aparatem.
    Ja raczej obracam się wśród ludzi, którzy preferują czynny wypoczynek -
    łażenie po górach, zwiedzanie ciekawych miejsc, jakieś plenerki
    fotograficzne.

    > Bo jeśli ma być wygodny w użyciu adapter+karta jako pendrive, to nic
    > większego niż microSD nie wchodzi w rachubę.

    Pozwól, że będę innego zdania.

    _mmc_sdhc_usb_2_0_pen
    b_ultra_ii_15_mb_s_cz
    nalny_lexar_sdhc_4gb_

    > No i? Jaki to ma związek z szybkimi pendrive? Pezez szybki rozumiem >30
    > MB/s odczyt, >20 MB/s zapis.

    Taki, że karty SDHC wcale wolniejsze nie są. Nie mówię, że każdy czytnik
    za 2,99 zł z najtańszą kartą z allegro tyle wyciągnie, tym niemniej mój
    czytnik SadDiska z kartą 30MB/sek do tych prędkości się zbliża. Uważam, że
    jeśli ktoś ma dużo sprzętu na karty SD (aparat, laptop, jakaś nawigacja, czy
    palmtop) to jest to sensowniejsza inwestycja niż duży pendrive. Powiedzmy
    dużo bardziej uniwersalna.