    From: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Pendrive 16GB - prośba o poradę...
    Date: Sat, 21 Mar 2009 12:40:38 +0100

    Marcin Wasilewski pisze:

    > To chyba mówisz o takich wakacjach jak płaszczenie dupy na plaży, a
    > wieczorem piwko i dyskoteka. Wtedy faktycznie lustrzanka jest
    > niewskazana bo i do wody strach wejść, a i po porannym kacu można mieć
    > problem co się stało z aparatem.
    > Ja raczej obracam się wśród ludzi, którzy preferują czynny wypoczynek -
    > łażenie po górach, zwiedzanie ciekawych miejsc, jakieś plenerki
    > fotograficzne.

    Coraz mniej podoba mi się ta i inne impertynencje, w twoich postach
    (nie ma sensu odpowiadać na każdą z osobna). Przy pierwszej myślałem że
    to "wypadek przy pracy" i się po prostu zagalopowałeś, ale nie - robisz
    to konsekwentnie. Nic o mnie nie wiesz i wpierasz mi jakieś dziwne
    teorie nt. spędzania wolnego czasu, jaką mam styczność ze sprzętem
    fotograficznym, czego używam i co wiem. Jednocześnie masz chyba silną
    potrzebę pokazania jak spędzasz czas i w jakim środowisku się obracasz,
    co nie ma żadnego związku z zadanym pytaniem i ściąga tylko wątek na
    inne tematy i podgrzewa atmosferę. Oby to nie było tylko budowanie ego
    przed komputerem, jak to często bywa.

    Pytanie w wątku było o wybór konkretnego PENDRIVE
    OCZ 16GB Rally2 (zapis 15MB/s; odczyt 28MB/s) bądź Corsair Voyager GT
    (zapis 21MB/s; odczyt 34MB/s). Jak wygląda sprawa z produktami Corsair
    napisałem, równocześnie sugerując raczej mniejszy pendrive i oszczędny
    prądowo HDD 2,5" jako lepsze rozwiązanie (niezależnie pisał o tym też
    Radosław Sokół).

    A ty wyskakujesz z pasującą konkretnej osobie w specyficznych
    zastosowaniach koncepcją nieporęcznych (dylematy w stylu czy np: będzie
    wpięta mysz USB czy taki wielgachny adapter przy 2 portach USB obok
    siebie) i mających problemy z bootowaniem czytników kart SD (pamięć
    masowa to nie tylko przenoszenie dokumentów i podłączanie do
    działającego systemu jako general mass storage - przy szybkiej w
    odczycie często potrzebna jest również jako nośnik dystrybucji typu live
    (świat nie zaczyna się i nie kończy na windows i SRC) - tu czasami są
    problemy z bootowaniem z adapterów systemu przez bios części płyt
    głównych bez problemuy startującymi z klasycznych pendrive - choćby tymi
    bundlowanymi przez Kingstona z kartami microSD. Z tego względu np:
    lepsze są IMHO np: mikro pendrive jak SonyVault czy te nowe Kingstona
    mini. Z pierwszymi nie miałem probelmu z bootowaniem na żadnej płycie,
    o ile tylko potrafi zabootować z USB, a trochę różnych komputerów w ten
    sposób startowałem - problemy mają najczęściej starsze desktopy.
    No i pozostaje kwestia wygody - taki mikro pendrive wygodnie nosi się w
    portfelu majac go zawsze przy sobie, z grzmotowatym adapterem
    normalnych SD trzebaby chyba zmienić przyzwyczajenia na XVII-wieczne
    i nosić go nie w portfelu, tylko w mieszku przytroczonym do pasa.
    Ten ostatni akapit jest jednak mocno OT i nie powinien zaistnieć w wątku
    - odpowiedź została udzielona już wcześniej. Z mojej strony EOT - szkoda
    weekendu na prowokacje.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938