    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Phreaking, urmety, darmofon, KF, bekacz itd ;)
    Date: Mon, 16 Jul 2018 11:31:10 +0000 (UTC)
    <pgr8c8$8r6$2@node2.news.atman.pl> <pgrgg2$gu6$1@node2.news.atman.pl>
    <pgvhkr$ggt$1$gof@news.chmurka.net> <ph08k0$im1$1@node1.news.atman.pl>
    <ph295u$i18$1$gof@news.chmurka.net> <ph3ddc$kek$1@node1.news.atman.pl>
    <ph7eb1$f7m$1@node1.news.atman.pl> <phcp56$k38$1$gof@news.chmurka.net>
    <phecdl$7gs$1@node1.news.atman.pl> <phi5qt$o4s$1$gof@news.chmurka.net>
    <phib8i$212$1@node1.news.atman.pl> <phkku9$3n4$1$gof@news.chmurka.net>
    <phl01d$lso$1@node1.news.atman.pl> <pi1u0r$dif$1$gof@news.chmurka.net>
    <pi5ek1$rgd$1@node1.news.atman.pl> <pi76d1$fqg$1$gof@news.chmurka.net>
    <pi7iru$trc$1@node1.news.atman.pl> <pi9p49$fgq$1$gof@news.chmurka.net>
    <pid99p$d5i$1@node1.news.atman.pl>

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > Czy w Wawie jest, to nie powiem, raczej nie przeskakuję pasma. Czy
    > legalne... Pewnie na zasadzie, jak w '96 działałem na PR, na 27.420. Ktoś z
    > grupy nawet oznajmił, że był u kogoś w PAR i powiedzzmy, "nie wychylajcie
    > się zbytnio, to nic się nikomu złego nie stanie", mniej-więcej tak.

    Ostatnio złapałem na PMR7 jakąś rozmowę. Wygląda na to, że to FRN. Wygląda
    na to, że legalne. Jest gdzieś wysoko jakaś PMR-ka (nieprzerobiona) i
    nadaje.

    http://frn.prv.pl/

    Nie wiem tylko, czy da się na to dobić z radia. Z lektury strony widzę, że
    jest potrzebny jakiś program i sobie na tym programie rozmawiają. Może to
    odbiera na jakimś innym kanale i można się do tego dobić jak do
    przemiennika, ale nie wnikałem aż tak.

    > Bez problemu otworzyłem 1750 z radia.

    Jakie radio?

    Mi się nigdy nie udaje, ani z Wouxuna (KG-UVD2) ani z badziewnego Baofenga
    (UV-5R).

    > Bardzo szybko załapałem, jak powiązać propagację na paśmie 2m, wobec
    > progapacji mikrofal. Istniał dość ścisły związek między nimi, jak
    > mikrofale szły do góry, to 2m padało. I na odwrót, jak mikrofale
    > zaczynały zanikać, to prawie pewne, że dowołam się 2-3 (a i więcej)
    > przemienników.

    No proszę.

    > Tylko później płaczą np. że im wifi chujowo chodzi, że telefon (stacjonarny,
    > DECT) nagle ma o połowę mniejszy zasięg, że im na cyfroTV nagle pikseloza
    > tańcuje, że radyjko babci nagle szumi jak oszalałe, mimo silnego sygnału
    > (inna sprawa, co do odporności stopni). Ale na sugestie "kup pan zasilacz za
    > 25 złotych, nie za 15", to gotów się odezwać "co ty pier...isz, sam syn mi
    > go kupił, więc jest dobry", taka nieuprawniona implikacja (przecież nie
    > obwiniam syna, mógł nie wiedzieć, nie znać się).

    Ja bym sobie i za 50 kupił, bo mi wifi działa tak, jak działa (czyli
    prawie wcale), ale to nie u mnie jest problem. Coś u mnie w bloku mocno
    zakłóca 2.4 GHz do tego stopnia, że mysz bezprzewodowa na 2.4 GHz łapie
    zawiechy.

    Tłoku na wifi nie mam. Nie jest pusto, ale i w większym tłoku wifi
    działało dobrze.

    Dlatego to, co mogłem, zmigrowałem na wifi 5G, ale problem z 2.4 został.
    No i 5G nadawane z zamkniętej szafki nie pokrywa mi całego mieszkania (na
    balkonie laptop nie ma już zasięgu), a nie chcę wyciągać AP ani anten z
    szafki (choć to by oczywiście poprawiło sytuację... i zepsuło wygląd).

    > Myślę, że nie musi. Ale rzeczywiście, porządnie zrobiony, zaekranowany, żeby
    > sam z siebie nie siał. A ekranowaniem, itp. usunąć resztki. Jak mi tam w tle
    > zaszumi poniżej jednego "esa", to nie będę sie specjalnie głowić, czy się
    > powiesić, czy utopić, bo "deiksuff" nie natrzaskam.

    Z drugiej strony są sytuacje, gdy każde zakłócenie przeszkadza... ale
    wtedy raczej trzeba z pustyni nadawać, z akumulatora :)

    > Wystaw dobrą antenę do TRX-a, to zaraz się okaże.

    Chyba właśnie przy kiepskiej powinno być gorzej?

    > to zaaaraz panie, "pjontki-dziewjontki" (ortami odniosłem się do
    > rzetelności raportu) latają!

    Byle zaliczyć DXa :)

    > zrobić najprostszy układ - 7512, wydajność 3A, radiu starczy (FT817ND),
    > trafo się znajdzie, diody też, a jak nie, to sie kupi nowe. Kondziołki
    > styro, czy papierowe, do ubicia składowej w.cz.. Czekoladki ruskie też
    > dobrze tłamszą. I zero jakiegokolwiek przetwarzania, za to zimą będzie o
    > co ręce grzać :)

    Pytanie czy faktycznie będzie lepiej.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]