    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Phreaking, urmety, darmofon, KF, bekacz itd ;)
    Date: Mon, 16 Jul 2018 11:42:43 +0000 (UTC)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > Trochę inteligencji i da radę.

    Dlatego inteligentnie dodali CTCSS :)

    > Oczywiście, jak będą zakłócenia, to wtedy tak, pisałem, że jak trzeba, nie
    > sprzeciwiam.

    Tylko czy zawsze przewidzisz obecność (lub brak) zakłóceń?

    > Są jednak metody i gotłw jestem założyć się, że żadnek cyfryzacji do tego
    > nie trzeba. Po prostu timeout wyłącza przemiennik i ponowne otwarcie na
    > dotychczasowych zasadach.

    No właśnie... a timeout jaki? Żeby gaduły nie ucinać, ale żeby też nie
    blokować przemiennika zakłóceniami przez np. 4 minuty.

    A po 3 sekundach od timeoutu ktoś nada coś przez kolejne 5 sekund, ale
    zakłócenie podtrzyma otwarcie przez kolejne 4 minuty :)

> [...]
    > efekt, jakby to była AM, a nawet, jeśli nadawca będzie choć nadal w pełni
    > czytelny, to już odstrojony, wtedy blokada się zamknie i mimo dobrego
    > poziomu, a nawet niesłyszalnego jeszcze zniekształcenia dźwięku, uznać może,
    > że pojawiła się AM i zamknie odbiór. Natomiast ogromną jej zaletą jest to,
    > że prawidłowo otworzy/zamknie radio nawet wtedy, gdy pokój obok będzie
    > pracować wujek Zdzicho spawacz. Oczywiście, w granicach realnych, poziom
    > fałszywej AM musi spaść poniżej progu uznawanego za jej pojawienie sie.
    > Dzięki tej właściwości, zadziała tam, gdzie tradycyjna blokada będzie

    No właśnie, są blokady, ale jak sam przyznajesz, mają wady. A CTCSS nie ma
    tych wad. Jest ton, to jest otwarty odbiornik. Nie ma tonu, to odbiornik
    się zamyka.

    > Dobra blokada nie będzie utrudniać.

    Może jeszcze nie spotkałem dobrej.

    > Należy jednakże pamiętać, że każdy dodatkowy sygnał mierzalnie, bądź
    > niemierzalnie, zmniejsza zasięg. Choćby - przy silnie zaszumionej relacji,
    > odbiornik nie będzie w stanie otworzyć blokady (tu akurat mam CTCSS na
    > myśli) tam, gdzie tradycyjna blokada otworzy się z palcem w sempiternie. Nie
    > jest to może wielka różnica, ale przy wartościach skrajnych, może być
    > decydująca.

    Dlatego powinna być możliwość wyłączenia blokowania sobie odbiornika
    CTCSS-em. Tak jak to ma miejsce obecnie.

    > Przypuszczam, że jakieś mogły się jeszcze uchować. Drogie to nie jest, wiec
    > te kilka PLN da się przełknąć.

    Więc też pytanie, czy warto ograniczać komfort pracy w imię jakichś
    zabytków, które może gdzieś się jeszcze uchowały.

    Więc co jest medium?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]